Rádtört a tavaszi fáradtság? 5+1 tipp, ami segít helyrehozni magad

Bodnár Alexa
Írta: ,
Rádtört a tavaszi fáradtság? 5+1 tipp, ami segít helyrehozni magad

Kép forrása: unsplash

A tavaszi fáradtság sokak által ismert érzés, amely az óraátállítással együtt akár hetekre is megbolygathatja az embert. Ha te is úgy érzed, hogy nem tudsz azon az energiaszinten pörögni, amire szükséged lenne, akkor ideje bevetned néhány trükköt! Hogy ne csak a természet ébredezzen, hanem te is, próbáld ki az alábbi ötleteinket!

Kapcsolj egészséges fokozatba! Kép forrása: pexels.com

Tavasszal a szervezetünk nagyon igényli, hogy megszabaduljunk a méreganyagoktól, hiszen az ezt megelőző időszak a raktározásról szólt, amely során felhalmozódik néhány kevésbé hasznos anyag is a szervezetben. Ha érzed magadon, hogy könnyebb ételeket igényelnél, akkor hallgass a szervezetedre, és ne terheld nehéz fogásokkal.

Végre elkezdődik az igazi zöldségszezon, ezért érdemes minél többet fogyasztanod ezekből a szuperételekből is. A rostdús táplálkozás azért is hasznos, mert az, hogy milyen állapotban vannak a beleid, hatással van arra, hogy milyen a hangulatod. Ha könnyebben megy az emésztés, akkor a letargiának is egyszerűbben búcsút inthetsz. A kávé mellett, vagy akár egy-egy kávé helyett érdemes kipróbálnod a teázást: a zöld tea még abban is segít, hogy felpörgesse az anyagcseréd, míg a gyógynövények a méregtelenítésben lesznek jó barátaid.

Mozogj! Kép forrása: pexels.com

Elcsépelt tanácsnak tűnhet, hogy legyél kicsit aktívabb, de hidd el, ez is egy alapvető igénye a szervezetnek ahhoz, hogy frissebb lehess.

A mozgással még több oxigént tud a véred a sejtjeidhez szállítani, nem beszélve arról, hogy fokozza az endorfintermelést is.

Nem kell hatalmas dologra gondolnod, ha eddig nem űztél semmilyen sportot, már napi fél-egy óra séta is csodákra képes! Ha a tömegközlekedés helyett a munkából hazafele legalább egy szakaszon megpróbálsz gyalogolni, már azzal többet tettél magadért!