Tartsd meg őket! Nyári szokások, amik egész évben hasznodra válnak

Írta: ,

Az ősz beköszöntekor nehéz szívvel engedjük el a nyári napsütéssel és vidámsággal teli időszakot. A jó időben teljesen átalakulnak mindennapjaink, ilyenkor rendszerint gyakrabban vagyunk a szabadban, több gyümölcsöt illetve zöldséget fogyasztunk és a hangulatunk is javulni kezd. Nem kell azonban minden nyári tevékenységről lemondanod, hiszen bizonyos szokások megtartása kifejezetten előnyös lehet egészségedre nézve a hűvösebb évszakban is!

Étkezz szezonálisan! Kép forrása: pickledplum.com

1/5 Étkezz szezonálisan!

Ha szezonális táplálékokkal töltöd meg a tányérodat, biztosíthatod, hogy az ételek mindig ízletesek, valamint vitaminban és ásványi anyagban dúsak legyenek. Bár az áfonya és a görögdinnye szezon nem tart örökké, ősszel is számtalan gyümölcsöt és zöldséget találhatsz a piacokon, melyekkel megőrizheted egészségedet!

Az olyan szuperételek, mint a sütőtök, az alma, vagy a kelbimbó nem csak finomak, de tökéletes alternatívát jelenthetnek a vitaminpótláshoz is. Ügyelj a sokszínű és kiegyensúlyozott étkezésre, továbbá sose feledkezz meg a tápláló reggeliről! Legyél kreatív! Kombináld bátran az almát a mandulával, vagy a sajtot a teljes kiőrlésű keksszel! A lehetőségeknek csak a képzeleted szab határt!

Mozogj többet! Kép forrása: shop.nordstrom.com

2/5 Mozogj többet!

A nyár számtalan szabadtéri tevékenységre kínál lehetőséget a biciklizéstől kezdve, egészen az úszásig. Az őszi időszak alatt sem kell hanyagolnod azonban a testmozgást, néhány extra réteggel ugyanúgy folytathatod a futást, kirándulhatsz vagy kerékpározhatsz is!

Az olyan téli sportokkal, mint a síelés, a korcsolyázás, vagy a sífutás rengeteg kalóriát elégethetsz, miközben állóképességedet és egyensúlyodat egyaránt javíthatod. Természetesen az úszásról sem kell lemondanod! Vedd célba az egyik helyi uszodát, és idézd fel a nyár legkellemesebb vizes élményeit!

Ügyelj a vízfogyasztásra! Kép forrása: fetepress.com.au

3/5 Ügyelj a vízfogyasztásra!

A kánikulának hála nyáron hajlamosabbak vagyunk nagyobb figyelmet szentelni a vízfogyasztásnak, mint az év többi szakában. Amikor azonban a hőmérő higanyszála elkezd visszaesni, mi is egyre inkább megfeledkezünk a folyadékpótlás fontosságáról.

Pedig a napi két liter vízfogyasztás elengedhetetlen a vérkeringés, a vese, a belek, a bőr, az agy és az anyagcsere megfelelő működéséhez, valamint a koncentrációzavar megelőzéséhez. A dehidratáció akkor következik be, ha több folyadékot veszít a szervezetünk, mint amennyit beviszünk. Mindezt pedig olyan kellemetlen tünetek kísérhetik, mint a száraz száj, szemek és ajkak, fejfájás, fáradtság, szédülés, illetve izomgyengeség.

Viselj naptejet! Kép forrása: consumerreports.org

4/5 Viselj naptejet!

Bár minden kétséget kizáróan nyáron a legerősebb a napsugárzás, tévedés, hogy a téli hónapokban nem lehet leégni – bőrgyógyászok éppen ezért gyakorta hangoztatják a naptej fontosságát a hűvösebb időben is.

Viselj az arcodon fényvédő krémet minden nap, így megóvhatod bőrödet a káros UV-sugaraktól!

Ha szabadtéri sportot űzöl, ügyelj arra, hogy minden látható bőrfelületet alaposan bekenj, beleértve a füleket, a szem körüli területeket, a nyakat, és a kezet is! Mindemellett érdemes akár egy fényvédős ajakbalzsamot is beszerezned, mely ápolja és intenzíven védi az ajkak érzékeny területeit.

Szakadj el a közösségi médiától! Kép forrása: themessesofmen.tumblr.com

5/5 Szakadj el a közösségi médiától!

Nézzük szembe a tényekkel! Néhány év alatt szinte mindannyian okostelefon és a közösségi médiafüggők lettünk. Nyáron azonban a jó időnek hála könnyebb elszakadni az internet világától, melynek következtében több időt töltünk a testmozgással, valamint a barátainkkal és szeretteinkkel.

Nem is gondolná az ember, mennyivel több feladatot el tud végezni, ha nem ellenőrizgeti fél perceként a Facebookját! A legjobb tehát, amit tehetsz, ha időnként kikapcsolod az értesítéseket jelző hangot, vagy választasz egy olyan hobbit, amely teljesen független az internettől, és kiélvezed az offline perceket!