5 tartásjavító jógapóz, amivel kompenzálhatod az ülőmunkát

Stumpf Bea
Írta: ,
5 tartásjavító jógapóz, amivel kompenzálhatod az ülőmunkát

Kép forrása: mattkorinek.com

Ha ülőmunkát végzel és érzed, hogy a hátadra ráférne egy kis mozgás, akkor a jóga szuper megoldás lehet számodra. Persze nem csak a testmozgás segít ilyenkor; nem árt arra is figyelned, hogy kihúzd magad, amikor állsz vagy ülsz, megfelelő matracon aludj és egészségesen étkezz. Ha mindez összeáll, akkor nagyon hálás lesz a tested! Lássuk, mivel javíthatsz még a tartásodon!

Hátlazítás Kép forrása: yogatrail.com

A rendszeres lazítás és nyújtás nem csak a mozgás minőségét javítja, de segít a sportsérülések elkerülésében és a gyorsabb regenerálódásban is.

Ha néhány gyakorlatot kombinálsz a mindennapokban, azzal már látványos javulást érhetsz el akár pár hét alatt. Lazíthatod a hátadat különböző gerinccsavarásokkal állva vagy fekve, illetve előrehajlításokat is kipróbálhatsz (itt találsz egy kis útmutatót).

Tipp: Sose nyújtsd meg túlságosan az izmokat és ízületeket, hasznosabb, ha fokozatosan és lassan végzed a gyakorlatokat!

Hajlékonyság Kép forrása: tumblr.com, yogi-moni

Ha rendszeresen nyújtasz, azzal hajlékonyabbá válnak az izmaid, azaz könnyebben és rugalmasabban fog menni a mindennapi mozgás. Ebben különböző jógapózok segítenek, például a macska-tehén póz, amikor a hátadat domborítod, majd homorítod négykézláb.

Ugyanilyen szuper gyakorlat a csavart ülés, a törzscsavarások vagy a napüdvözlet variációk.

Tipp: Ezeknél a pózoknál mindig figyelj, hogy a nyakadat is helyesen tartsd, mindig a gerinced meghosszabbítása legyen!

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!