Tartásjavító jógapózok, amikkel kompenzálhatod az ülőmunkát

Írta: ,

Ha ülőmunkát végzel és érzed, hogy a hátadra ráférne egy kis mozgás, akkor a jóga szuper megoldás lehet számodra. Persze nem csak a testmozgás segít ilyenkor; nem árt arra is figyelned, hogy kihúzd magad, amikor állsz vagy ülsz, megfelelő matracon aludj és egészségesen étkezz. Ha mindez összeáll, akkor nagyon hálás lesz a tested! Lássuk, mivel javíthatsz még a tartásodon!

Az alapok Kép forrása: tumblr.com, remiphilly

1/5 Az alapok

Ahogy már említettük, a testmozgás mellett számos tényező befolyásolja a hátad egészségét, így jó, ha egy komplex hatást próbálsz elérni, hogy igazán nagy változás következzen be.

A jóga az egyik módja annak, hogy segíts a tartásodon, amit különböző jógapózokkal, azaz ászanákkal érhetsz el.

Ilyenek a hátizmokat lazító és nyújtó gyakorlatok, a gerinc hajlékonyságát célzó gyakorlatok, a tartáshibákat javító pozíciók és a has-, illetve hátizmokat erősítő pózok.

Lássuk őket részletesebben!

Hátlazítás Kép forrása: yogatrail.com

2/5 Hátlazítás

A rendszeres lazítás és nyújtás nem csak a mozgás minőségét javítja, de segít a sportsérülések elkerülésében és a gyorsabb regenerálódásban is.

Ha néhány gyakorlatot kombinálsz a mindennapokban, azzal már látványos javulást érhetsz el akár pár hét alatt.

Lazíthatod a hátadat különböző gerinccsavarásokkal állva vagy fekve, illetve előrehajlításokat is kipróbálhatsz (itt találsz egy kis útmutatót).

Tipp: Sose nyújtsd meg túlságosan az izmokat és ízületeket, hasznosabb, ha fokozatosan és lassan végzed a gyakorlatokat!