7 szuperkaja, amivel megelőzheted a megfázásos panaszokat

Kovács Andrea
Írta: ,
7 szuperkaja, amivel megelőzheted a megfázásos panaszokat

A kollégád egész nap köhög melletted, csak nem öltöztél fel elég melegen bulizáskor és félsz, hogy órákon belül kitör rajtad a nátha? Szépen rejtsd el a mai menüdben (és a következő napokban) ezeket az ételeket, hogy kicsit tuningold az immunrendszered!

Kék áfonya

Ilyenkor persze nem könnyű hozzájutni a friss bogyókhoz, de a fagyasztott gyümölcsnek ugyanolyan magas a tápanyagtartalma, mint a frissnek.

A kék áfonya ráadásul már kis mennyiségben is rengeteg C-vitamint tartalmaz, de összességében igaz a bordós, lilás zöldségekre és gyümölcsökre, hogy bennük a legtöbb az antioxidáns.

Szóval ha csak szedret, szilvát vagy meggyet találsz a fagyasztóban, azokat is érdemes bevetned!

Édes burgonya

Ősszel és télen az egyik legjobb béta-karotinforrás (a sárgarépa és a sütőtök mellett), viszont az édes burgonyában koncentráltabb ez az elővitamin (A-vitaminé).

Erőssé és aktívvá teszi a szervezeted akár a tél közepén is, mert rövid távon rengeteg energiával tölt fel, hosszú távon erősíti az immunrendszeredet.

Arra figyelj, hogy icipici zsiradékkal fogyaszd, hogy minden béta-karotin felszívódhasson. Mondjuk használj hozzá repceolajat (omega-zsírsavban gazdag) vagy pici tejszínt vagy sajtot.

Fókuszban

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni

Az 5 legfinomabb tejes kávé recept, amiért minden nő odavan

Megéri hibrid autóval járni (?)

Egészség és életmód

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni