Szuperhatékony tippek nyugtalan láb szindróma ellen

Írta: ,

Bár többnyire az alvászavarok között szokás említeni, a nyugtalan láb szindróma összetett idegrendszeri problémát jelent valójában – tehát ennek megfelelően kell kezelni. Az alsó végtagi diszkomfortérzettel járó kórkép önmagában nem veszélyes ugyan, mégis egészségügyi aggályok merülhetnek fel, ha a folytonos mozgáskényszer miatt megszakítja a természetes alvásciklusodat.

Feküdj és kelj hasonló időben!

1/6 Feküdj és kelj hasonló időben!

A viszonylag állandó napirend megtartása kiegyensúlyozza az egész szervezeted működését – pláne az idegrendszeredét!

Nyugtalan láb szindróma esetén könnyen ördögi körben találhatod magad, hiszen a fáradtság súlyosbítja a tüneteket, amelyektől aztán különösen elképzelhetetlen a tökéletes pihenés.


Tudod? 5 csodás dolog, amit az agyad csinál, miközben alszol


Figyelj a tested jelzéseire, s kísérletezd ki, mennyi alvással tudsz a lehető legtökéletesebben „üzemelni”!

A legtöbb felnőttnek napi 6-9 órára van szüksége, ám ennél kevesebb vagy több is elképzelhető – elvégre nem másoknak, hanem saját magadnak tartozol elszámolással vele.

Nyújtsd az izmokat!

2/6 Nyújtsd az izmokat!

A lefekvés előtti finom nyújtás segíthet az izmaid kellő ellazításában.

Mivel a legtöbb esetben a vádli körkényén jelentkezik a mozgásra kényszerítő, szúró-égő érzés, elsősorban annak a megnyújtására érdemes törekedni.

Ehhez az egyik lábaddal lépj kicsit előre – úgy, hogy a sarkad legyen a talajon, a lábfejed pedig átlósan felfelé mutasson –, a másik maradjon hátul, és a törzsedet előrehajlítva próbáld meg megérinteni az elülső lábujjaidat a kezeddel!

Érezni fogod a hátul maradt végtagodban az izommunkát, úgyhogy a másik oldalra is ismételd meg!