Szuper házi praktikák horkolás ellen - és nem a füldugó!

Írta: ,

Aki tapasztalta már az tudja, hogy milyen zavaró lehet, ha éjszaka nem tudunk a mellettünk fekvő horkolásától aludni. Mindez először csupán apró kellemetlenségnek tűnik, ám hosszú távon egy párkapcsolatban akár külön hálószobához is vezethet. Mivel a horkolás komoly egészségügyi kockázatokat rejthet, ezért minden esetben érdemes kivizsgáltatni a problémát. Mindemellett néhány egyszerű életmódbeli változtatással enyhítheted a „tüneteket”!

Vegyél egy forró zuhanyt!        Kép forrása: puhhha/depositphotos.com

Horkolás idézhet elő, vagy súlyosbíthatja a már meglévő problémát, ha az orrjáratok beszűkülnek, netán eltömődnek, tehát valami megakadályozza bennük a természetes levegőáramlást.

Az orrmelléküreg tisztításával és a levegőáramlás javításával azonban enyhítetheted a kellemetlen tüneteket!

A legjobb, amit tehetsz, ha lefekvés előtt veszel egy forró zuhanyt, majd sós vízzel kiöblíted az orrjáratokat!

Mindez segít nyitva tartani az orrjáratokat, ebből kifolyólag pedig éjszaka nyugodtabb alvást eredményezhet.

 

A háton fekvés hatására a nyelv izmai elernyednek, melynek következtében az hátracsúszik a felső légútba, mely horkoláshoz vezethet. Azzal, hogy az oldaladra fordulsz, megelőzheted a problémát.

A testpárna (egy teljes test hosszúságú extra nagy párna) megtámasztja a testet és így lehetővé teszi, hogy fenntartsd az előbb említett pozíciót alvás közben is.

Az is jó megoldás lehet, ha egy teniszlabdát rögzítesz a pizsama felsőd hátsó részére, így megelőzheted, hogy hátadra feküdj éjszaka.

Ha a horkolás az oldalt fekvéstől sem szűnik meg, érdemes felkeresni egy orvost, mert a tüneteket akár alvási apnoe is előidézheti, mely során légzésszünetek alakulnak ki.