5 szokatlan mód a menstruációs görcsök enyhítésére

Szőke Angéla
Írta: ,
5 szokatlan mód a menstruációs görcsök enyhítésére

Kép forrása: unsplash

Tegye fel a kezét, aki a menzesze első napjaiban rendszerint pokolian szenved és egyik görcsoldót kapkodja be a másik után. Mindenki? Jó, letehetitek. Mi lenne, ha azt mondanám, hogy a görcsoldó-fogyasztásod legalább a felére csökkentheted, jól hangzik, nem? Ráadásul természetes gyógymódokkal, könnyedén és kemikáliák nélkül. Íme öt szokatlan, de hatásos módszer a menstruációs görcsök enyhítésére.

Szex!

Ennél kellemesebb és természetesebb gyógymódot sehol nem találsz, az orgazmus ugyanis nem más, mint az egyik leghatékonyabb fájdalomcsökkentő. Legközelebb tehát, mikor úgy görcsölsz, hogy csillagokat látsz, fogd a pasidat és rángasd be a lepedők közé. Ha nagyon erős a vérzésed, csináljátok a kádban, vagy alkalmazzatok alternatív módszereket.

Nem feltétlenül kell konkrét aktusnak létesülnie ahhoz, hogy eljuss a csúcsra. Ha nincs kéznél pasi, akkor egy vibrátor, vagy egy pornófilm is megteszi. Hidd el, utána sokkal jobban fogod érezni magad.

Napfürdő

Az köztudott, hogy egy forró fürdő hatásos görcsoldó, de azzal kevesen vannak tisztában, hogy a napfürdő is hatékonyan enyhíti a fájdalmat. Egy kis D vitamin mindig jót tesz, főleg a menzesz legnehezebb napjain. Ha kint jó idő van és süt a nap, mindenképpen vegyél erőt magadon és ahelyett, hogy a kanapén szenvednél összekucorodva, menj ki a közeli parkba.

Helyezd kényelembe magad a fűben, vagy egy padon és engedd, hogy a Nap gyógyító sugarai átjárják a tested, a meleg ugyanis az egyik leghatásosabb fájdalomcsillapító ilyenkor.

erstudio/depositphotos.com

Tereld el a figyelmed

Ha nem vagy jól és kizárólag a fájdalmadra koncentrálsz, kicsi az esélye, hogy hamarosan jobban legyél. Ilyenkor tehát érdemes elterelned a figyelmed, még akkor is, ha ez nagy erőfeszítésedbe kerül. Kezdj el például a hobbiddal foglalatoskodni, a lényeg, hogy egy örömteli tevékenység legyen. Ha szeretsz főzni, állj neki valami finomságnak. Ha játszol hangszeren, vedd a kezedbe.

Ha előszeretettel kreatívkodsz, állj neki kézműveskedni. Ha az elején nehéz is lesz, maximum félóra múlva garantáltan sokkal jobban érzed majd magad, hiszen nem csak a görcsöléssel foglalkozol. 

Guríts le egy (kis!) pohárral

Ezzel a tanáccsal azért érdemes óvatosan bánni, de kétségtelen, hogy egy kis alkohol nagyon jó szolgálatot tehet, mikor tetőzik a menstruációs szenvedés. Természetesen nem az ajánljuk, hogy idd le magad a sárga földig, de egy pohárka ital nem fog megártani.

Egy kis bor – vagy bármilyen általad preferált alkoholos ital – ugyanis segít ellazítani az izmokat, beleértve a méh görcsösen összerándult izmait is, ez a hatás pedig segít ellazulni és enyhíteni a fájdalmakat. Arra viszont figyelj oda, hogy fájdalomcsillapítóra mikor és mennyi alkoholt iszol. 

A sport képes teljesen megszüntetni

A sport szinte mindenre jó, így nem csoda, ha a menstruációs görcsök enyhítésére is remek megoldás. Ha ugyanis lemész edzeni, futni vagy akár otthon tornázol egyet, a testmozgás által felszabaduló endorfinok jelentősen csökkentik majd a fájdalmakat.

Sőt, a megelőzésben is hatásos a sport, tehát ha a menzeszed első napja előtt mozogsz, kevésbé lesznek erősek a görcseid.

Egy kis boldogság hormon mindig jól jön, a menstruáció idején pedig pláne nagy szükségünk van rá. Ha nem vagy olyan állapotban, hogy végig csinálj egy izzasztó edzést, akkor próbálkozz valami könnyebb testmozgással, mint a nyújtás, vagy a jóga.

gpointstudio/depositphotos.com

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba