Szexi, de veszélyes a kedvenc fehérneműd?!

Írta: ,

Ha a melegben – vagy akár egész évben – tangát szeretsz hordani, akkor jobb, ha tudod, minek teszed ki a szervezetedet. Ez a fazon ugyanis sokkal több veszélyt rejt magában, mint a klasszikus változat, hiszen intim fertőzéseket és gyulladásokat szerezhetsz be miatta!

Miért káros?

A tangával az a legnagyobb probléma, hogy a hátsó vékony pántja tökéletesen szállítja a baktériumokat a fenekedtől a hüvelyedig vagy akár a húgycsövedig. Ez pedig máris elég ahhoz, hogy komolyabb fertőzéseket szerezz be!

Az ráadásul csak tovább tetézi a helyzetet, ha a rossz fazon mellett a bugyid anyaga sem megfelelő. Egy rosszul szellőző, műszálas darab ugyanis további lehetőséget adhat a kórokozók elszaporodásának.


De akkor mégis milyen a tökéletes fehérnemű?

Ha szeretnéd elkerülni a fertőzéseket, a megfelelő bugyi kiválasztásához két szempontot kell figyelembe venned!

1. szempont: Anyag. Biztos sok helyen hallottad már, hogy a pamut jól szellőzik, ezért természetes és kényelmes viseletet jelent. A fehérneműd anyagánál szintén az a jó, ha a pamut dominál, bár kevésbé szexi alternatíva, mint a csipke és társai (azt azért megsúgjuk, hogy mostanában már pamutcsipkével is lehet találkozni az üzletek polcain!)

A műszálas anyagtól viszont tényleg jobb távol tartani magadat: ettől ugyanis könnyen befülledhet a bőröd és elszaporodhatnak a baktériumok, gombák ezen az érzékeny területen. Persze egy kis poliamid műszálra azért mindig szüksége lesz, hogy a fehérnemű rugalmas maradjon és nyúljon kicsit fel- és levételkor, valamint a mosás után is megtartsa a fazonját. Mondjuk a 90% pamut már elég jó arány.

Ha piros, akkor tilos!

Menstruáció idején még fogékonyabb a szervezeted a fertőzésekre, tehát abban a pár napban még fontosabb, hogy mellőzd a tangákat.

Normál körülmények között a hüvely savas kémhatású, viszont a vérzés emeli a pH-értéket, ami növeli a fogékonyságot a fertőzésekre.

2. szempont: Fazon. A legjobb lenne, ha a tangádat lecserélnéd más, szélesebb fazonra. A tanga hátsó vékony pántja ugyanis – ahogy korábban írtuk – remekül szállítja a baktériumokat, ráadásul könnyen kidörzsölheti a bőrödet, ezek az apró sérülések pedig begyulladhatnak, ami újabb felületet ad a fertőzéseknek (aranyér esetén még súlyosabb tüneteket okozhat).

A legbiztonságosabb választás ezért a klasszikus fazon lenne, méghozzá varrás nélküli változatban, megelőzve a kidörzsölődést. Emellett az is fontos, hogy ne legyen sem túl bő, sem túl szűk az alsóneműd – ha gyűrődik, vagy szorít, akkor a mikroorganizmusok is jobban érzik magukat!

Bye-bye tanga?

Persze ha ragaszkodnál a kedvenc fazonodhoz, akkor nem kell örök búcsút mondanod neki, csak érdemes változtatnod pár dolgon! Egyrészt próbálj meg leszokni a mindennapos használatról, emellett pedig tartsd be az alábbi higiéniai szabályokat, hogy elkerüld a fertőzéseket:

1. Mindig legyen nálad intim törlőkendő, és mosdóhasználat után azonnal vesd is be (persze a zuhanyozás vagy a bidé is ideális megoldást jelent).

2. A tangád a testnedveket és a váladékot (ha van) magába szívja és így a baktériumoknak remek talajt biztosít a szaporodáshoz. Ha folyásod van, mindenképp használj vékony tisztasági betétet, amit 1-2 óránként cserélj.

3. Ha megizzadtál, sportolni mész, akkor mindig vigyél csere alsót. Például ha munka után mész edzeni, akkor 2 db váltóbugyit vigyél magaddal. Egyet a mozgáshoz és utána egy tisztát edzés utánra. De ha hazaérsz munka után, és már nem mész sehova aznap, akkor is cserélj alsót, és ha lehet, rendes bugyira és ne tangára.

4. Minimum 40 fokos vízben mosd a fehérneműidet, de ha az anyaga engedi, akkor magasabb hőfokon is akár (a címkét minden esetben ellenőrizd, mert még a pamut bugyik között is akadhat olyan, amelyet nem szabad melegebb vízben mosni).