5 hasznos trükk, amikkel megelőzheted a stroke-ot

Boros Mariann
Írta: ,

A következő tippeket könnyűszerrel beiktathatod a mindennapi rutinodba és ezek nem csak a közérzetedre lesznek pozitív hatással, de akár komoly betegségeket is megelőzhetsz általuk.

Bár a legtöbben sokkal inkább választanak egy jó forró fürdőt egy hideg zuhany helyett, utóbbinak nem csak a bőrre, de a vérkeringésre gyakorolt hatásai is előnyösek.

Egyes kutatások szerint már az is segíti a vér beáramlását az agyba, ha a kezedet vagy lábadat néhány percig hideg vízbe teszed.

A rendszeres hideg vizes zuhanyzás pedig még a vércukorszintedre és vérnyomásodra is pozitív hatással van, ezért, bár először kifejezetten kellemetlen lehet, érdemes beiktatni a mindennapi rutinodba. Akár úgy, hogy a szokásos meleg vizes tusolás végén legalább fél percig hideget engedsz magadra.

A kiegyensúlyozott, minőségi alapanyagokból álló étrend elengedhetetlen része az egészség megőrzésének, emellett pedig vannak kifejezetten olyan ételek, amelyek segíthetnek az agyi keringés serkentésében.

Ilyen például a magas kakaótartalmú étcsokoládé, de fogyassz rendszeresen magvakat, dióféléket is, amelyek magas E-vitamin-tartalmuknál fogva segítik az agyműködést.

Az avokádó többszörösen telítetlen zsírtartalmával segít a koleszterinszint szabályozásában, míg a céklát nitráttartalma miatt érdemes minél gyakrabban enni, vagy akár inni lé formájában.

Fókuszban

3 napos őszi nagytakarítás - Ha ezeket a lépéseket betartod, az egész lakás ragyogni fog!

Rakd össze a top tisztítós kosarat: 6 kellék takarításhoz, amikkel gyerekjáték lesz az otthonod tisztán tartása

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján