5 hasznos szokás, amivel megelőzheted a stroke-ot

Boros Mariann
Írta: ,

Iktass be a mindennapi rutinodba olyan egészséges szokásokat, amelyek nem csak a közérzetedre lesznek pozitív hatással, de akár komoly betegségeket is megelőzhetsz általuk.

Ha szinte állandó fejfájással küzdesz, gyakran érzed fáradtnak, rosszkedvűnek magad, a kellemetlen tünetek okai között szerepelhet, hogy agyadban a véráramlás nem megfelelő.

Ez lehet a stressz vagy magas vérnyomás miatt, de akár vérrögök is okozhatják, ezért is kell nagyon komolyan venni a problémát.

A korai jelek figyelmen kívül hagyása akár hipoxia kialakulásához is vezethet, amelynek következtében az agysejtek kezdenek elhalni.

Aki rendszeresen sportol, annak elengedhetetlen, hogy az edzések mellett a nyújtásra is nagy hangsúlyt fektessen.

A nyújtás nemcsak javítja a test teljes keringését azáltal, hogy megakadályozza az ízületek és izmok merevségét, hanem segíti az agy oxigénellátását a megfelelő működés érdekében.

A jógagyakorlatok remek lehetőséget nyújtanak erre, különösen azok a pózok, amelyek során a fej függőlegesen lejjebb kerül a szívnél (például gyertya vagy lefelé néző kutya), ezáltal is serkentve az agyi vérkeringést.

A nyújtásokat érdemes úgy végezni, hogy inkább a minőségen legyen a hangsúly – egy-egy pózt tarts ki legalább öt lélegzetvételig, és csak addig csináld, amíg jólesik, ha fájdalmat érzel, azonnal hagyd abba.

Fókuszban

5+1 dolog, amit minden nőnek tudnia kell a bankkártyákról

Milyen magnéziumsót érdemes választani? Nem mindegy!

Készpénzes vagy? 5 ok, amiért ezentúl kártyával kellene fizetned

Egy hétig csak bankkártyával fizettem! Ezekre a felismerésekre jutottam

5 hatalmas tévhit a bankkártyákkal kapcsolatban – Te is bedőltél ezeknek?

Minden, amit az enyhe hibrid technológiáról érdemes tudni - enyhén szólva menő

Zöld rendszám és hibrid autó? Amit a zöld rendszámról tudni kell

Miért segíthet a magnézium a stresszes időszakokban?