5 hasznos tanács, amivel megelőzheted a stroke-ot

Boros Mariann
Írta: ,

Iktass be a mindennapi rutinodba olyan egészséges szokásokat, amelyek nem csak a közérzetedre lesznek pozitív hatással, de akár komoly betegségeket is megelőzhetsz általuk.

Bár a legtöbben sokkal inkább választanak egy jó forró fürdőt egy hideg zuhany helyett, utóbbinak nem csak a bőrre, de a vérkeringésre gyakorolt hatásai is előnyösek.

Egyes kutatások szerint már az is segíti a vér beáramlását az agyba, ha a kezedet vagy lábadat néhány percig hideg vízbe teszed.

A rendszeres hideg vizes zuhanyzás pedig még a vércukorszintedre és vérnyomásodra is pozitív hatással van, ezért, bár először kifejezetten kellemetlen lehet, érdemes beiktatni a mindennapi rutinodba. Akár úgy, hogy a szokásos meleg vizes tusolás végén legalább fél percig hideget engedsz magadra.

Általánosságban elmondható, hogy a sport csupa jótékony hatással bír a szervezetünkre nézve, az agyi keringés szempontjából azonban a magas intenzitású mozgásformák helyett inkább az alacsonyabb intenzitásúak ajánlottak.

A tánc, a biciklizés és a jóga rendkívül hasznosak lehetnek, már napi fél óra aktív testmozgással is sokat tehetsz egészségügyi állapotod javulása érdekében.

Ha pedig nincs időd vagy lehetőséged sportolni, válaszd a sétát, hiszen az agy jobb oxigénellátására az egyszerű, lassú séta is pozitív hatással lehet.

Fókuszban

5+1 dolog, amit minden nőnek tudnia kell a bankkártyákról

Milyen magnéziumsót érdemes választani? Nem mindegy!

Készpénzes vagy? 5 ok, amiért ezentúl kártyával kellene fizetned

Egy hétig csak bankkártyával fizettem! Ezekre a felismerésekre jutottam

5 hatalmas tévhit a bankkártyákkal kapcsolatban – Te is bedőltél ezeknek?

Minden, amit az enyhe hibrid technológiáról érdemes tudni - enyhén szólva menő

Zöld rendszám és hibrid autó? Amit a zöld rendszámról tudni kell

Miért segíthet a magnézium a stresszes időszakokban?