Stressz, fejfájás és túlevés? Így hat otthonod az egészségedre

Írta: ,

Odafigyelsz a kiegyensúlyozott táplálkozásra és a rendszeres mozgásra, valami mégsem stimmel? Lehet, hogy a lakásban rejtőzik a hiba, hiszen többek között a világítás és a falak színe is beavatkozhat a szervezeted működésébe.

Feszültség a falak miatt

A narancssárga és a piros fal növeli a stresszhormonok szintjét a brit NHS egészségbiztosító állásfoglalása szerint.

Az összefüggés hátterében az állhat, hogy ezek az árnyalatok a gyulladt bőrt juttatják eszünkbe, mellyel automatikus reakciót indítanak el már tudati szinten.


Döbbenet! Nézd meg, hogyan hat a stressz a testedre


A színeknek azonban jótékony hatásuk is lehet, hiszen a világos falak hozzájárulnak az agyműködés serkentéséhez. Szakértői állásfoglalás alapján a konyhában a fehér a nyerő, míg a hálószobában a kék nyugtat meg.

Sőt, pikáns tény, hogy akik kék hálószobában alszanak, aktívabb szexuális életet élnek, mint akik például bézs vagy szürke falak között hajtják álomra a fejüket.

Közel a nagyképernyős tévé

A televíziók kijelzőjének mérete többszörösére nőtt az utóbbi évtizedekben – ám a köztudatba nem került be, hogy ennek megfelelően át is kell rendezni a belső tereket.

Nyilvánvaló ugyanis, hogy a nagyobb képernyőt távolabbról esik jól nézni.

82 cm körüli képátló esetén például legalább 1,2 m-re kell ülnöd a készüléktől, különben extra terhelésnek teszed ki a szemed, amivel sokszorosára növekszik a krónikus fejfájás veszélye.

A lehető legjobb, ha legalább 2-3 méternyire el tudsz távolodni a tévétől, mert ezáltal többet pihenhet a szemed.

Sokat segít még, ha nem teljesen sötét szobában, hanem valamilyen tompa fényforrás mellett tévézel.