Sokat fáj a hátad? Ez lehet az oka és így tudsz enyhíteni a tüneteken

Írta: ,

A hátfájásodnak sok oka lehet, de akkor, amikor éppen fáj, valószínűleg csak az érdekel, hogy minél előbb elmúljon. Nem mindegy persze, hogy milyen tüneti kezelést használsz, hiszen, ha tudod, hogy mi okozza a fájdalmakat, akkor pontosabban és hatékonyabban tudod kezelni is azt. Íme néhány praktika, amik segítenek a hátfájásod enyhítésében!

Gyors fájdalomcsillapítás Kép forrása: pinterest.com

1/5 Gyors fájdalomcsillapítás

Ha pontosan tudod, hogy mitől fáj a hátad, mert megerőltetted edzésen, rossz volt a matrac az ágyban, ahol aludtál vagy egyszerűen csak meghúztad valahol, akkor a legfontosabb, hogy minél gyorsabban elmulaszd a tüneteket, hiszen miért szenvednél ezzel az idegesítő hátfájással egész nap?

Ha nem vagy gyógyszerellenes, akkor az egyik legjobb megoldás, ha valamilyen ibuprophen tartalmú, gyulladáscsökkentő bogyót veszel be, ami gyorsan elmulasztja majd a fájdalmakat.

Tipp: Ha egy konkrét helyen fáj a hátad, akkor fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő tapaszt is tehetsz a hátadra, hiszen ez helyi szinten talán még gyorsabban hat majd.

Hideg és meleg Kép forrása: daily.designcollector.net

2/5 Hideg és meleg

Ha már napok óta fáj a hátad és a fájdalomcsillapítók is csak ideig-óráig szüntetik meg a fájdalmaidat, akkor érdemes egy kicsit továbbmenni a probléma megoldása felé.

Próbáld ki a hideg-meleg borogatásokat, hiszen ezek nem csak a tüneteket szüntetik meg, talán a kiváltó okokat is enyhítik majd.

A fájdalom első napjaiban hideg borogatással próbálkozz, a jeges pakolás ugyanis csökkenti a véráramlást a fájdalmas területen, ami enyhíti a gyulladást.

Két nap után válts át meleg borogatásra, amit naponta többször is megismételhetsz. A meleg, a hideggel ellentétben lazítja a feszes izmokat és serkenti a véráramlást extra oxigénnel ellátva a fájdalmas területet.

 

A jó alvás kulcsa Kép forrása: theeverygirl.com

3/5 A jó alvás kulcsa

Különböző nézetek szólnak arról, hogy milyen is a tökéletes matrac. Kemény, közepes, ilyen vagy olyan anyagú, memóriahabos vagy hagyományos.

Ebbe most nem is szeretnénk túlzottan belemenni, hiszen talán nincs is egyetlen szabály, ami mindenkinek beválik, próbálkozni és tesztelni kell, ez a biztos.

Ami fontos, hogy ha új matracot veszel, akkor érdemes előtte kipróbálni, többször, több pózban ráfeküdni és ha rászántad magad akkor egy nagyobb összeget rászánni, hiszen, ha nem megfelelő a matracod, akkor az éjszakáid is nyugtalanok lesznek!

Tipp: Még a legjobb matracokat is érdemes legalább tíz évente lecserélni vagy felmérni, hogy megfelelő-e még az állapotuk, főleg, ha fájós a hátad!

4/5 Boldog talpak

A legtöbb hátfájdalom a talpaknál kezdődik, hiszen ha nem megfelelő a tartásod, ha nem megfelelően terheled mindkét lábad vagy nem jó cipőt hordasz, akkor lehet, hogy a hátfájdalmaid okát itt kell keresned.

Tipp: Ha már sok módszert kipróbáltál a hátfájdalmaidra és semmi nem működött, akkor első körben próbáld ki, hogy a magassarkút kényelmes edzőcipőre váltod és ellátogatsz egy ortopéd orvoshoz, aki segíthet feltárni azokat az esetleges problémákat, amikről lehet, hogy eddig nem is tudtál.

Egy kis kényeztetés Kép forrása: aufeminin.com

5/5 Egy kis kényeztetés

Ha odáig már eljutottál, hogy tudod, hogy mitől fáj a hátad, sőt a fájdalmakat már többféleképpen enyhíteni is próbáltad, akkor jó úton haladsz, de azt tanácsoljuk, hogy itt még ne állj meg. Számos háttal kapcsolatos panaszt enyhíteni lehet megfelelő mozgással vagy testkezeléssel.

Köztudott, hogy a futás nem tesz a legjobbat a hátadnak (hiszen a gerinc rövidül és a csigolyák összenyomódnak), viszont az úszás vagy a jóga csodákat tesz vele.

Nem azt mondjuk, hogy hagyj fel a heti kocogással, de egy-egy alkalommal iktass be közé nyújtó, relaxáló vagy átmozgató edzéseket is.

Ha úgy érzed, hogy még mindig egy kis extra segítség kellene vagy csak egy kis plusz kényeztetésre vágysz, akkor a masszázs is jó megoldás az izmaid lazítására!