Sóhiányod van? Ezekben a helyzetekben extra sóra van szükséged!

Írta: ,

A szervezeted normális működéséhez sóra van szükség, és bár ez kevésbé van fókuszban a köztudatban, mint a cukorfogyasztás, mégis nagyon fontos figyelni rá. Meg kell találni a középutat a túlfogyasztás és az alulfogyasztás között, ami nem könnyű feladat. Lássuk, melyek azok a tünetek, amikor a szervezeted azt próbálja jelezni, hogy több sóra lenne szükséged és melyek azok a szituációk, amikben különösen figyelned kell erre!

Sóhiány Kép forrása: au.billabong.com

A só a szervezetben létfontosságú szerepet tölt be, hiszen ez szabályozza a testnedvek egyensúlyát, ezzel együtt a növekedésben és a reprodukcióban is nagy jelentősége van.

Lehet, hogy nem is tudsz róla, pedig van néhány jel, ami egyértelműen arra utal, hogy több sóra lenne szükséged, például, ha folyamatosan szomjasnak érzed magad (érdekes, hogy a túlzott sófogyasztástól is ugyanez a tüneted van), ha hirtelen elkezd szorítani a gyűrűd az ujjadon, ha hasogat a fejed vagy ha gyakran kell indokolatlanul a mosdóba járnod.

Ezekben az esetekben lehet, hogy kifejezetten kívánod is a sós ételeket, ilyenkor valójában gyors nátrium pótlásra van szükséged.

Intenzív edzésterv alatt Kép forrása: wheretoget.it

Ha olyan intenzív mozgást végzel, ami egy alkalommal egy órás vagy annál hosszabb, akkor mindenképp figyelned kell a megfelelő sómennyiség bevitelére.

Ha edzés közben úgy érzed, hogy egyik pillanatról a másikra gyenge lettél, szédülsz vagy rosszul vagy, akkor egy sós snack biztosan segíteni fog, ugyanis valószínűleg a só mennyisége csökkent le hirtelen a testedben.

Tipp: Soha ne menj úgy edzeni, hogy órákkal előtte már nem ettél semmit és a testmozgás után is ügyelj arra, hogy időben visszapótold a kiürített energiaraktárakat!

Legyen mindig a táskádban egy csomag sózott magkeverék vagy valami teljes kiőrlésű ropogtatnivaló, így biztosan elkerülheted a rosszullétet!