Rossz alvó vagy? Töltsd ki tesztünket, hogy megtudd, súlyos-e a helyzet! (x)

Írta: ,

„Akár ágyút is elsüthetnek a füle mellett, akkor se ébred fel” – tartja a népi mondás az igazán jó alvókról, akiknek éjszakai nyugalmát szinte semmi nem képes megzavarni. Aki kevésbé szerencsés, az már este is nehezen alszik el, éjszaka viszont annál könnyebben felriad álmából, és visszaaludnia sem mindig egyszerű. Statisztikák szerint az emberek 8-30 százaléka küzd valamilyen alvásproblémával.

Kóros alváshiány: inszomnia

Legrosszabb helyzetben a rendszeres álmatlanságtól, azaz inszomniától szenvedők vannak. Ők gyakorlatilag soha nem képesek kialudni magukat. A betegség rányomja bélyegét mindennapjaikra: a fáradtságtól egész nap szinte csak kóvályognak és gyakran feszültek, ingerültek a környezetükkel. És ne gondolja senki, hogy az állandó kimerültség miatt egy inszomniás esténként könnyebben zuhanna álomba…!

Az elalvás zavara

Talán veled is előfordult már, hogy egy „zűrösebb” nap után nehezen jött álom a szemedre. Stresszes időszakban van úgy, hogy egyre csak kavarognak az ember fejében a gondolatok, estére sem tud kikapcsolni, így aztán elaludni is alig bír. Nem csoda, hogy az alvással kapcsolatos nehézségek közül az elalvás zavara a leggyakoribb. Bár a zaklatott időszak elmúltával a probléma sokszor magától megoldódik, ám hogy addig is ki tudd magad pihenni, jó szolgálatot tehet egy növényi altató, aminél nem kell tartanod függőség kialakulásától. A recept nélkül kapható gyógyszer, a Sedacur forte macskagyökér, komló és citromfű kombinációját tartalmazza, hogy nyugtató hatásával segítse az elalvást.

Átaludni az éjszakát: néha csak vágyálom

Vény nélkül kapható gyógyszer.

Az átalvási nehézség lehet csupán átmeneti: aki járt valaha a tengerentúlon vagy bárhol másutt, ahol az itthonitól több órányi az időeltolódás, jól ismerheti a „jet-lag”-nek nevezett jelenséget, amikor a szervezet nem tud alkalmazkodni az új időszámításhoz. A belső óránk ugyanis nem igazodik automatikusan a helyi időzónához, a teljes átállás napokig is eltart. Így ha az otthoni ébredési időnk az új helyen történetesen az éjszaka közepére esik, megeshet, hogy ekkor szinte kipattan a szemünk, és teljesen éberek leszünk, mintha valóban reggel volna. Ha ilyen nagyobb utazás előtt állunk, legyen az úti patikában Sedacur forte, amely egyébként odahaza is jó szolgálatot nyújt, ha valamiért – például betegség vagy átmeneti stressz miatt – gondot jelentene végigaludnunk az éjszakát.

Amikor túl korai az ébredés

Legtöbbször a stresszes életmód áll a korai ébredés hátterében is: a tervezett ébresztőnél gyakran egy-két órával korábban felébredhet, akiknek túl zaklatott az élete. A problémán segíthetnek a különféle, elnyújtott hatású altatók, ám ezek a nappal folyamán bágyadtságot okozhatnak. Érdemes tehát megint csak a Sedacur fortét választani, mert ez  a növényi hatóanyagokat tartalmazó gyógyszer nem okoz „másnaposságot”.

Rossz alvó vagy és szeretnéd tudni, ez már kóros inszomnia-e vagy sem? Válaszolj az alábbi kérdésekre!

  • Több mint 30 percbe telik, hogy lefekvés után elaludj?
  • Éjjel felriadsz és nehezen alszol vissza?
  • Reggel korábban ébredsz, mint szeretnéd?
  • Napközben fáradtnak, levertnek érzed magad, álmos és rosszkedvű vagy?
  • Napi 7 óránál kevesebb alvást szoktál betervezni magadnak (ágyban, párnák között)?
  • Zajos, világos a környezeted éjszakánként?

Ha minden kérdésre „igen” volt a válaszod, nagy valószínűséggel inszomniától szenvedsz, ezért javasoljuk, hogy mielőbb keress fel egy alvásspecialistát!

A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!