4 hatalmas tévhit a reggeliről, ami többet árt, mint használ

Írta: ,

A reggeli sokak életében a legnagyobb mumus az étkezések között. az arany középutat ugyanis nehéz megtalálni: a legtöbben vagy teljesen figyelmen kívül hagyják a nap első étkezését, vagy annyira túllőnek vele a célon, hogy már hajnalban megpecsételik a diétájukat. Na de milyen reggeli-tévhitekkel ártasz a legtöbbet magadnak?

Reggel a szénhidrát a legjobb Kép forrása: jetandindigo.com

Logikusnak tűnhet, hogy reggelire olyan ételt válassz, ami pillanatok alatt ellát energiával, pedig ez így önmagában nem feltétlenül állja meg a helyét. Sőt, kifejezetten rosszat teszel a vércukrodnak, ha reggel határok nélkül engedsz a csábításnak és kakaós csigát eszel tejeskávéval...

A napot ehelyett lassan felszívódó szénhidrátokkal és komplett fehérjékkel kell kezdened, amihez fogyaszthatsz némi inzulinérzékenységet fokozó ételt, de a nagy mennyiségű, gyors szénhidrátot ekkor is kerülnöd kell. Mit is jelent ez?

Ha édességre vágysz, válassz pl. zablepényt, banánpalacsintát, zabpelyhet aszalt gyümölcsökkel, magvakkal, de kiváló ötlet a selyemsonkás szendvics is, frissen vágott zöldségekkel.

Reggel bármennyit ehetsz Kép forrása: apartment34.com

Sajnos már régen tudjuk, hogy reggel sem kell úgy étkeznünk, mint egy királynak! Bár valóban a délelőtti időszak az, amikor lazábbra engedheted az étkezésedet, de a legtöbben ezt a kiskaput alaposan félreértelmezik.

Nincs értelme reggel teljesen leterhelned a gyomrodat, még feleslegesebb annyira sokat enned, hogy meg se bírj mozdulni! Ezzel alaposan felborítod a napi étrendedet, hiszen nem fogsz tudni tízóraizni, és jóval később kívánod majd az ebédet, végül pedig a vacsorát. Ráadásul mindez a vércukrodra sincs jó hatással…

A „bűnözést” illetve a jelentősebb étkezéseket 11-13 óra közé érdemes időzítened, tehát leginkább a tízórai alkalmas a nassolásra, az ebéded pedig akkor jó, ha az összes étkezésed közül az a legkiadósabb.