Hogyan ébreszd fel magad reggel, ha túl keveset aludtál?

Írta: ,

Hosszúra nyúlt az éjszaka, és alig tudtál pár órát aludni? Ha hiszed, ha nem, ilyenkor nem a kávé a legjobb barátod ­– hiába nyúlsz ugyanis a napi ötödik fekete után, nem fog segíteni, hiszen csak egy­-két órára leszel tőle energikusabb, aztán úgy lehúzza a vércukorszintedet, hogy ülve elalszol majd. Ezekkel a tippekkel viszont könnyedén felébresztheted magad, annyira, hogy senki nem fogja látni rajtad: valójában a birkákat számoltad egész éjszaka!

Az első és legnehezebb: ne nyomd be a szundit! Kép forrása: whitesixpence.tumblr.com

Ez ilyenkor embertpróbáló, teljesíthetetlen feladatnak tűnik, de fogadd meg a tanácsot: ne nyomd vissza! Csak sokkal fáradtabb leszel, ha belekeveredsz a "csak még tíz percet" körforgásba, és úgy érzed majd, mintha még egy órát elvettek volna az értékes alvásidődből ­– és persze az a tíz perc is mindig úgy elsuhan, mintha ott se lett volna.

Inkább ülj fel, és a szundival töltött idő helyett csak bambulj egy darabig, amíg teljesen fel nem ébredsz ­– még így is sokkal kipihentebbnek fogod magad érezni, mintha negyed órára visszafeküdtél volna.

Még akkor is, ha nem süt a nap, a természetes fény egyszerűen csodákat művel a szervezeteddel. A tested rááll, hogy bizony most már munka folyik, felkelt a nap, ideje beindulni, így pedig sokkal könnyebben megy ki az álom is a szemedből.

Ha még sötétben kell felkelned, a villanyfény is segíthet (miután kiégette a retinádat, természetesen), de az igazi csodatevő mégiscsak a napfény. Még jobb, ha ki is szellőzteted a szobádat egy kicsit ­– a csípős időtől beindul a vérkeringésed, és hamar kimegy az álom a szemedből, a friss levegő pedig kiűzi az alvásszagot a helyiségből.