5+1 letesztelt és bevált házi praktika horkolás ellen - nem, a füldugó nincs köztük!

Póta Szilvia
Írta: ,
5+1 letesztelt és bevált házi praktika horkolás ellen - nem, a füldugó nincs köztük!

Aki tapasztalta már az tudja, hogy milyen zavaró lehet, ha éjszaka nem tudunk a mellettünk fekvő horkolásától aludni. Mindez először csupán apró kellemetlenségnek tűnik, ám hosszú távon egy párkapcsolatban akár külön hálószobához is vezethet. Mivel a horkolás komoly egészségügyi kockázatokat rejthet, ezért minden esetben érdemes kivizsgáltatni a problémát. Mindemellett néhány egyszerű életmódbeli változtatással enyhítheted a „tüneteket”!

Cserélj párnát! Kép forrása: deer.home/instagram.com

A hálószobában és a párnádon található allergének szintén hozzájárulhatnak a horkoláshoz.

Amennyiben nem cseréled megfelelő időközönként a huzatokat, és nem tisztítód meg rendesen az ágyneműdet, a poratkák felhalmozódhatnak a párnádon, és allergiás reakciót válthatnak ki, felerősítve ezzel a kellemetlen tüneteket.

Ugyanígy akár az ágyadban lévő állatszőr is ronthat a horkoláson, ezért ha teheted, inkább tartsd távol kis kedvenceidet a hálószobádtól!

Ne csak a huzatokat tisztítsd meg, hanem magukat a párnákat is mosd ki néhány hetente!

A dehidratáltság hatására a szájpadlásunkon és az orrunkban is több váladék keletkezhet, amely erőteljesebb horkolást eredményezhet.

Az Institute of Medicine nevű szervezet szerint míg a nőknek 11, a férfiaknak pedig körülbelül 16 csésze folyadékra van szükségük naponta.

A megfelelő belső hidratálás nem csak a horkolás megelőzése miatt fontos, de egyúttal segít a fogyást, és az emésztést is, emellett pedig megelőzi a fáradékonyságot, egészséges megjelenésűvé, illetve ragyogóvá varázsolja a bőrt.