Pontosan hány óra alvásra van szüksége a testednek? Így számold ki

Szirák Viki
Írta: ,

Nézzünk egy példát! Ha reggel 6-kor kell felkelned, akkor a te ideális lefekvési időd a 22:15, hiszen átlagosan 15 percbe telik egy embernek álomba szenderülnie. Ha ennél előbb akarnál, akkor 20:45, ha pedig később, akkor 23:45 lehet még megfelelő számodra. Azaz ekkor már az ágyban kellene lenned, lekapcsolt villannyal, alvásra készen. Így ugyanis az alvási ciklusodat nem bontja meg az ébresztőóra, és ideális esetben magadtól ébrednél meg, úgy 5-10 perccel az ébresztő előtt. 

via GIPHY

Ha ez nem sikerül, és ugyanúgy az ébresztő kelt fel az álmod kellős közepéből, akkor érdemes játszadozni egy kicsit az időpontokkal. Bizonyos esetekben az alvási ciklus nem 90 perces, hanem kicsit kevesebb, vagy egy kicsit több, ez egyénenként változó, és neked kell kitapasztalnod, hogy a te esetedben mi a helyzet.

Mondunk erre is egy példát! Tegyük fel, hogy 22:30-kor elaludtál, és reggel 6-kor kéne kelned, de már fél 6-kor megébredtél, és a visszaalvás után nagyon álmos voltál. Ilyenkor látszik, hogy neked fél órával előbb véget ért az ötödik ciklusod, 7 és fél óra helyett pedig a 7 óra lenne az ideális alvási mennyiség, és az alvási ciklusod körülbelül 84 perces a 90 helyett. Emiatt fél órával kevesebb pihenés is bőven elég lenne neked.

Az elkövetkező egy hétben próbálj meg odafigyelni arra, hajnalban mikor ébredsz meg, és ebből visszaszámolni azt, vajon mikor kellene lefeküdnöd!

Fókuszban

Az 5 kedvenc húsvéti süteményem, amit legszívesebben mind elkészítenék idén

Egyszerű húsvéti ötletek, amikkel instant ünnepi hangulatot teremthetsz a családban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba