A PMS 5 kiborító szakasza - Te is szenvedsz tőle?

Pölz Kitti
Írta: ,

Készülődik a gonosz, érkezik a világvége - mondhatjuk néhányan (mondjuk inkább jónéhányan) a rettegett PMS, hosszabb nevén premenstruációs szindróma első jeleinek megjelenésekor... Ha 5-10 nappal a menstruációd előtt tapasztalod az indokolatlan, már-már nevetséges hangulatingadozásokat (ha például egy fagyival a kezedben sírsz az autóban a piros lámpánál, majd leordítod az előtted haladó tanulóvezetőt, miközben azon agyalsz, miért nem írt vissza a pasid az sms-edre és rájössz, hogy nincs is értelme élni, akkor például erről van szó), vagy te is érzed, hogy a tested egy eszméletlen csatát, mit csatát, háborút vív a hormonjaid és az érzelmeid okozta iszonyatos és pusztító viharban, akkor tudhatod, hogy megérkezett.

Megérkezett és készen áll: jön, lát és győz a PMS. Ennek a nagyon női tünetegyüttesnek persze rengeteg jele és megnyilvánulási formája van, de egyet mindannyian tudunk: szörnyű, borzalmas és sajnos hónapról hónapra küzdeni kell ellene! Felsoroljuk a rettegett szindróma 5 legkiborítóbb állomását, és adunk egy pár tippet, hogy a következő ciklusod végre -legalább egy kicsit- zavartalanabb lehessen. PMS-re és annak leküzdésére fel!

Az éhezők viadala Kép forrása: deagreez1/Depositphotos

Biztos, hogy legalább egyszer (és ha tényleg csak egyszer, akkor óriási szerencséd van) érezted már a nehéz napok előtt olyan 7-10 nappal azt a gyötrő éhséget, amit semmi, de tényleg semmi sem tud csillapítani - jöhet anya marhapörköltje, a nagyid csokitortája vagy a legnagyobb KFC-vödör; a falánkság csak tart és tart és tart...

Ilyenkor ember legyen a talpán, aki képes diétázni, de talán egy dolgot tehetsz az enyhébb tünetek érdekében: a ‘könnyű’ (tehát PMS-től mentes, átlagos) napjaidon nagyon figyelj oda a megfelelő étkezésre és a mérgező táplálékok elkerülésére!

Ha sosem eszel cukrot és fehérlisztet, kiegyensúlyozottan eszel, rengeteg folyadékot iszol és egy csomót sportolsz, kevésbé dönt majd le a lábadról a kínzó éhség - hosszútávon pedig nemcsak a PMS-ed múlik el az életmódváltástól, hanem az általános egészséged is javulni fog!

Ez a második szakasza a rettegett PMS-menetelésnek: ilyenkor minden szerelmes férfi egy kicsit elbizonytalanodik, hogy nem egy izzó szemű, mániás depresszióval küzdő elmebeteggel kötötte-e össze az életét.

Egyszer fent, egyszer lent: ebben a szakaszban nincs kiegyensúlyozott állapot, vagy felpörögsz, vagy leránt magával a depresszió a mélybe (és ezek váltakoznak, olyan 5-10 percenként).

Ismerjük, utáljuk is nagyon, viszont sajnos a legtöbb esetben a PMS szerves része - de tehetsz ellene!

Erről a jelenségről ugyanis a hormonok jelentős kilengése tehet, amit természetes módon is tudsz szabályozni egészséges életmóddal, nélkülözhetetlen táplálékkiegészítőkkel (például a magnézium és a ligetszépe olaj jelentős változást hozhatnak) és ami a legfontosabb: rengeteg rosttal! Napi két evőkanál lenmag különösen jó hatással lesz nemcsak az emésztésedre, hanem a hormonrendszered egyensúlyára is.

Fókuszban

3 napos őszi nagytakarítás - Ha ezeket a lépéseket betartod, az egész lakás ragyogni fog!

Rakd össze a top tisztítós kosarat: 6 kellék takarításhoz, amikkel gyerekjáték lesz az otthonod tisztán tartása

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján