Az egészséged a jövőd! Ezek a leghatékonyabb óvintézkedések, amiket tehetsz érte

Írta: ,

Nem véletlenül szokták azt mondani, hogy egyetlen egészségünk van: lehet, hogy most még nem gondolsz rá, de ezekben az években alapozod meg azt, ahogyan a jövőben érezni fogod magad. Éppen ezért nem árt, ha már most gondolsz az ilyenekre, és elkezdesz készülni az idősebb éveidre – az alábbi tippek ebben segítenek! (x)

 

Mozogj!

Az egészséges étkezés és a mozgás kéz a kézben halad: ha heti kétszer-háromszor mozogsz valamit, az ízületeid és az izmaid tovább maradnak formában, később fog fájni a derekad, a hátad, a térded, a nyakad, bármid. Persze nem kell maratonokat futni, mert a komoly edzés már speciális étkezést kíván, és külön odafigyelést is, de néhány kilométer, egy-két súlyzós edzés meghosszabbíthatja az életedet.

Tápláld a tested!

Ha mindenki arra koncentrálna, hogy a bevitt élelmiszereket üzemanyagként fogja fel, és nem örömforrásként, sokkal egészségesebben élnénk: az evésnek elsősorban az a célja, hogy bevidd a megfelelő tápanyagokat ahhoz, hogy a szervezeted a legjobban tudjon működni, nem pedig az, hogy megvigasztaljon egy hosszú nap után. Figyelj oda, hogy már most a legjobb minőségű élelmiszerekkel tápláld a tested, később csak meg fogja hálálni.

Ne halogasd az orvost!

Lehet, hogy most még nem érdekel annyira, mennyire sokszor fáj a nyakad, vagy az, ha látszólag ok nélkül puffadsz, de ha nem vizsgáltatod magad ki minél előbb, akkor komoly egészségügyi problémákhoz vezethet a halogatás.

Fontos az is, hogy jó orvosokat találj, ezért nem árt, ha van egy jó kis egészségbiztosításod, ami tényleg szakembereket gyűjt össze: ilyen például az E.ON ÉletEnergia egészségbiztosítás, ahol garantáltan a legszakszerűbb ellátást kapod, ráadásul, ha baj van, még gyorsan is. A megelőzés jobb, mintha komoly egészségügyi problémák alakulnának ki azért, mert halogattad az orvosi vizsgálatokat.

További információkat az E.ON ÉletEnergiáról itt találhatsz!

Dmyrto_Z/depositphotos.com

Óvatosan az alkohollal és a koffeinnel!

Bár mindkettő legális, nagyobb mennyiségben olyan hatással vannak a szervezetedre, mint a drogok: függőséget okoznak, és elvonási tüneteket produkál a tested, ha nem kapod meg a megfelelő adagot belőlük. Mindkettő elvezeti a nedvességet a bőrödből, vízhajtó hatásúak, és valójában, ha sokat fogyasztasz belőlük, semmi hasznuk – szóval, csak óvatosan, mert idősebb korodra mind a szépséged, mind az egészséged meghálálja, ha vigyázol.

Figyelj a stresszre!

Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy nemcsak a fizikai, hanem a mentális egészségünk is fontos, és azt is, hogy ez a kettő bizony szoros összefüggésben áll egymással. Ha túl sokat stresszelsz, az az idegeidre és a szervezetedre is hatással van.

Rengeteg pszichoszomatikus betegség okozója a folyamatos stressz, ráadásul szépen megemeli a szorongás és a depresszió kialakulásának esélyét is. Rengeteg stresszűző gyakorlatról találni információt a neten, de a legegyszerűbb az, ha kiiktatsz minden olyan stresszt okozó faktort, amit tudsz, a többivel pedig megbirkózol.

Tápláld a barátságaidat!

Rengeteg kutatás bizonyította már (köztük egy több évtizedig húzódó is), hogy a valódi boldogság kulcsa a szoros szociális kapcsolatokban rejlik – ha boldogan és kiegyensúlyozottan szeretnél élni idősebb korodban is, akkor ne hagyd kihűlni a barátságaidat.

Nem feltétlenül kell minden héten többször találkozni mindenkivel, egészen egyszerűen ügyelj arra, hogy mindig kapcsolatban maradjatok akkor is, ha az élet kicsit elmegy mellettetek, mert ez munka és család mellett előfordul néha.