Őszi vitaminpótlás – nem csak iskolakezdőknek

Írta: ,

A nyári szünet és szabadságok utáni lendület ellenére hamar jelentkezhet az immunrendszer őszi legyengülése, ezért ebben az időszakban mindenki igényli a vitaminpótlást. Most megmutatjuk, mely zöldségek és gyümölcsök fogyasztására érdemes különösen odafigyelned az évszakváltáskor!

A-vitamin a szemekért Kép forrása: shopruche.com

Ősszel korábban sötétedik, de a házi feladat (vagy az otthonra maradt beszámolók) megírása sokszor az estébe nyúlik. Az A-vitamin fontos szerepet játszik a látószövetek felépítésében, amik segítik a tisztán látást szürkület idején is.

A sárgarépa rengeteg A-vitamint tartalmaz, emellett fertőtlenítő és gyulladásgátló hatása is van. Antioxidáns tartalmának köszönhetően napi fogyasztása csodákra képes!

C-vitamin az egészséges immunrendszerét Kép forrása: houseoftreats.org

Tüsszögés, nátha, torokfájás már az iskola harmadik hetében, betegeskedő kollégák már az első pulcsis hetek után... Ismerős? 

Az immunrendszer a nyári időszak után sokszor nincs felkészülve a fokozott terhelésre, ezért érdemes azt még a betegség jelentkezése előtt megerősíteni. A paprika, a paradicsom, a brokkoli és a káposzta gazdag C-vitaminban.

Ősszel jobban kívánjuk a leveseket is. Ha egy igazi vitaminbombát szeretnél a megfázás ellen, főzz friss káposztalevest, ez azonnal enyhíti a betegség kezdődő tüneteit nálad és a gyerekeknél is!