Nem vagy a topon? 5 tévhit a fáradtságról

Írta: ,

Réges-rég elfogadtad, hogy nem nyújthatsz folyton csúcsteljesítményt, ám az utóbbi időben valahogy mindig elhatalmasodik rajtad a kimerültség? A krónikus energiahiány rengeteg embert érint, így nem meglepő, hogy szép kis mítoszokat teremtettek köré…

„Egy kis szieszta segíteni fog.”

Nyilvánvalónak tűnhet, hogy ha elfáradtál, szunyókálj egy keveset nap közben.

Az igazság ezzel szemben az, hogy egy félórás csendes pihenő alatt nem sok esélyed van igazi idegrendszeri regenerálódást nyújtó mélyalvási ciklusra – sőt, még kimerültebben ébredhetsz a felületes szusszanás végén.

Sokkal jobban teszed, ha a mélypont jelentkezéskor elmész sétálni egyet.

Egy negyedórás gyaloglás kiváló aerob mozgásnak számít, amely a vérkeringésed serkentésével elegendő oxigént juttat a sejtjeidhez.

Ne feledd, hogy sétára mindig van lehetőséged – az extrém időjárási körülményeket kivéve, amikor tényleg jobb, ha a négy fal között lépcsőzéssel vagy táncolással növeled az energiaszinted.

„Fáradtan kelsz, ha 8 óránál kevesebbet alszol.”

Ez nem tudományos tény, csupán egy önbeteljesítő tévhit.

Amikor ugyanis az órára pillantva megállapítod, hogy már megint nyolc óránál kevesebbet sikerült aludnod, és csalódottan tudomásul veszed a másodperceken belül jelentkező fáradtságot, a szervezeted az elvárásnak engedelmeskedve valóban nem pörög majd ezerrel.

Mivel az emberek alvásigénye eltér, eleve butaság egy fix mennyiségről beszélni.

Lehet, hogy te pont hatórányi éjszakai pihenéssel érzed magadat tökéletesen, míg másnak inkább kilenc kell.

A legfontosabb, hogy mérd fel, mennyire van szükséged, s annak a penzumnak a teljesítésére törekedj!