Nem kell többé a bárányokat számolnod – Így aludj el percek alatt

Írta: ,

Régóta szenvedsz az elalvással? Lefekszel az ágyba és órákig csak forgolódsz, nem jön álom a szemedre? Szerencsére léteznek apróbb trükkök, amelyekkel akár percek alatt álomba ringathatjuk magunkat. Kíváncsi vagy rá, melyek ezek? Olvasd el cikkünket!

Ne görcsölj rá Kép forrása: depositphotos.com

Bizonyára már veled is előfordult, hogy valamit görcsösen akartál, de csak az ellenkezőjét érted el vele. Igaz ez az elalvásra is.

Sajnos bármennyire is próbálsz koncentrálni arra, hogy végre álomba szenderülj, nem fog menni. Ha már órák óta csak forgolódsz, egyre idegesebb és nyugtalanabb leszel, ez pedig nem segít.

Az alvás hasonló testi funkció, mint az éhség, gombnyomásra nem működik. Próbálj mindennap ugyanabban az időben lefeküdni, hogy a szervezeted belső órája hozzászokjon az elalvás időpontjához, emellett sportolj rendszeresen és mindenféle zavaró tényezőt iktass ki.

A pihentető alváshoz megfelelő körülmények kellenek, ilyen például a kényelmes ágy, a puha takaró és a sötét szoba. A melatonin nevű hormon szintje alvás előtt megemelkedik, gondoskodik a jó alvásról, majd reggel, ébredés után megint elkezd csökkenni.

Ezt a működést azonban befolyásolhatják a mesterséges fényforrások.

Kutatások bizonyították, hogy ha közvetlenül a lefekvés előtt tévét nézünk vagy a telefonunkat nyomkodjuk, nem emelkedik megfelelően a melatonin szintje. Épp ezért ajánlatos a mesterséges fényforrásokat legalább egy órával elalvás előtt kikapcsolni.