6 intő jel, hogy nem iszol elég folyadékot

Írta: ,

Untig ismételt már, mennyire fontos a megfelelő mennyiségű folyadékpótlás, de sajnos még mindig nem vesszük elég komolyan a dolgot. Az egész napos pörgés közben sokszor nem is érezzük magunkat szomjasnak, és a nap végén csak azt vesszük észre, hogy alig fogyott az asztalunkon várakozó ásványvízből. Ha neked is ismerős ez a helyzet, íme néhány olyan jel, ami arról árulkodik, hogy bizony sürgősen változtatnod kell az egészséged érdekében!

Folyton éhes vagy Kép forrása: chuansong.me

Vannak olyan napok vagy hetek, amikor folyamatosan éhesnek érzed magad? Ha ez nem épp a menstruációdat megelőző időszakra igaz, akkor lehet, hogy a folyadékhiányban keresendő az oka.

Az agyad azon része, amelyik az éhségérzetért és az étvágyért felelős, ilyenkor összezavarodik, és a szomjúságot is éhségként érzékeled.

Tipp: Próbáld ki, hogy mielőtt újabb nassolnivalóért nyúlnál, iszol egy pohár vizet! Lehet, hogy az éhséged így el is múlik néhány percen belül.

Nem izzadsz edzés közben Kép forrása: acrossourtable.com

Ha a szervezeted folyadékhiányban szenved, akkor még az intenzívebb edzések során is nehezebben vagy egyáltalán nem indul el a természetes izzadás.

Az izzadással a tested hűti magát, szabályozza a belső testhőmérsékletedet, elegendő folyadék hiányában azonban ez a folyamat megáll, ami akár rosszulléthez vagy komoly betegségekhez is vezethet.

Elég ijesztően hangzik, nem?