Nem aludtál eleget? Így kapd össze magad koffein nélkül!

Írta: ,

Lásd be, azért bizonyosan sokszor előfordul veled is, hogy nem sikerül magad rendesen kialudni. Persze ennek számos oka lehet, azonban másnap szinte biztos azt is, hogy teljesítened kell, helyt kell állnod a munkában, úgy mintha az éjszaka pihentető lett volna, ilyenkor pedig sokan hajlamosak vagyunk azonnal a koffeinben keresni a megoldást, ám mit szólnál hozzá, ha azt mondanánk, hogy egyéb más trükökkel is felturbózhatod a reggeled, majd pedig az egész napod? Nem hiszed? Akkor mutatjuk!

1/5 Reggelire tojás!

Ez nagyon bagatellnek hangzik, igen tudom, mégis a tojás hatékonyan képes feltölteni az energiaraktáraidat.

Sőt, a tojás nagyon könnyű reggelinek számít, így attól sem kell félned, hogy leterheled vele a gyomrod.

Ha reggelire megeszel két-három tojást, akár főtt, akár tükrös, akár rántotta formájában biztos lehetsz benne, hogy délig tartó lendületet kapsz és nem olcsó marketing szöveg, hanem a színtiszta valóság.

Nem hiszed? Akkor miért nem jársz utána?

Iszol te eleget? Kép forrása: Anna_Om/Depositphotos

2/5 Iszol te eleget?

Nyilván a víz kérdés a legnagyobb közhely, de még annak ellenére is, hogy rengeteget beszélünk róla, míg így is sokan produkálják a dehidratáltság tüneteit.

Ha napközben fájni kezd a fejed vagy úgy érzed hirtelen rád tört a fáradtság, akkor igyál meg egy nagy pohár vizet, ami garantáltan néhány perc alatt elűzi majd a fáradtságot.

A cukros üdítőket azonban inkább kerüld, mert azok csak a vércukorszinted nyomják fel, ami aztán nagyon hamar visszaeshet és fáradtabbnak érezheted magad, mint annak előtte.

3/5 Egyél is napközben!

Ahhoz, hogy elegendő energiával legyünk ellátva egész napra nagyon fontos, hogy megfelelő mennyiségű tápanyagot juttassunk a szervezetünkben, éppen ezért nagyon lényeges, hogy egy nap ne csak egyszer vagy kétszer egyél, hanem legalább négy-öt alkalommal fogyassz kisebb adagokat, így ugyanis hatékonyan képes leszel feltölteni az energiaraktáraidat és kisebb valószínűséggel fáradsz el ideje korán.

Ha elegendő tápanyagot juttatsz a szervezetedbe, akkor még abban az esetben is energikusnak érezheted magad, ha éppen az éjjel csak keveset aludtál.

4/5 Nyújtózz ki!

Ez lehet furcsán hangozhat, de ha kinyújtod az izmaidat és végzel néhány egyszerű jógagyakorlatot, illetve mozogsz egy kicsit az nagyon sokat segíthet abban, hogy felébredj és ébernek is érezd magad a nap hátralevő részében.

Ha a napodat egy tízperces jógázással kezded, akkor nem csak a tested, de az elméd is felébreszted, így pedig garantáltan eredményesebben telik majd a napod.

Teázz! Kép forrása: racorn/Depositphotos

5/5 Teázz!

Koffein helyett voksolj inkább a különféle teák mellett.

Sok esetben nem is magára a koffeinre vágyik ugyanis a szervezetünk, hanem a reggeli rituáléra, hogy készülődés közben elszürcsölünk egy bögre valamit.

Persze nem azt mondjuk, hogy innentől kezdve soha többé ne igyál kávét, de ha egy mód van rá igyekezz mérsékelni a bevitt koffein mennyiségét, hiszen az magas vérnyomáshoz és pulzusszámhoz vezethet, ráadásul az éberség kulcsa sem a koffeinben rejlik.