Ne ülj tűkön! Tippek az aranyér megelőzésére

Írta: ,

Még véletlenül sem kell megvárnod, amíg vérzik, szúr, fáj és éget! Az ülő életmód, a mozgáshiány és a nem megfelelő táplálkozás tényleg gyakran vezet aranyérhez – ám mivel többnyire életmódbeli tényezők állnak a háttérben, sokat tehetsz a megelőzés érdekében.

Egyél egészségesen!

Magától értetődik, hogy amit bejuttatsz a szervezetedbe, alapvetően meghatározza, mi és hogyan távozik belőle(d).

Kiegyensúlyozott táplálkozás esetén tehát nemcsak a közérzeted javul és a súlyod normalizálódik, hanem új erőre kap az emésztésed is.


Megéheztél? Itt egy finom lencsesaláta recept!


A bélműködésed szempontjából a megfelelő rostbevitel tekinthető a legfontosabbnak, hiszen ez a tápanyagtípus segíti az összes többinek az áthaladását a tápcsatornán.

A gyümölcsök, a zöldségek, a hüvelyesek és a teljes értékű gabonafélék a legjobb barátaid ebben – válassz tehát belőlük minden étkezéshez, ha csak teheted!

Igyál eleget!

A folyadékhiány sajnos jelentősen növeli az aranyér kialakulásának kockázatát.

Naponta legalább 1,5-2 liternyire lenne szükséged, ám fizikai és szellemi igénybevételtől függően ez a mennyiség akár a többszörösére is növekedhet.

Célszerű szénsavmentes ásványvizet vagy szűrt csapvizet tartanod a kezed ügyében, hiszen így nem feledkezhetsz meg hosszú órákon át a létfontosságú kortyolásról.

Könnyedén elkerülheted a kiszáradást, ha minden reggel eleve egy-két nagy pohár vízzel indítod a napot, aztán pedig egy palack vagy kulacs segítségével nyomon követed a fogyasztásod.

Akkor iszol eleget, ha a vizeleted már-már átlátszóan halványsárga lesz nap közben.