Ne ülj tűkön! Tippek az aranyér megelőzésére

Írta: ,

Még véletlenül sem kell megvárnod, amíg vérzik, szúr, fáj és éget! Az ülő életmód, a mozgáshiány és a nem megfelelő táplálkozás tényleg gyakran vezet aranyérhez – ám mivel többnyire életmódbeli tényezők állnak a háttérben, sokat tehetsz a megelőzés érdekében.

Egyél egészségesen!

1/5 Egyél egészségesen!

Magától értetődik, hogy amit bejuttatsz a szervezetedbe, alapvetően meghatározza, mi és hogyan távozik belőle(d).

Kiegyensúlyozott táplálkozás esetén tehát nemcsak a közérzeted javul és a súlyod normalizálódik, hanem új erőre kap az emésztésed is.


Megéheztél? Itt egy finom lencsesaláta recept!


A bélműködésed szempontjából a megfelelő rostbevitel tekinthető a legfontosabbnak, hiszen ez a tápanyagtípus segíti az összes többinek az áthaladását a tápcsatornán.

A gyümölcsök, a zöldségek, a hüvelyesek és a teljes értékű gabonafélék a legjobb barátaid ebben – válassz tehát belőlük minden étkezéshez, ha csak teheted!

Igyál eleget!

2/5 Igyál eleget!

A folyadékhiány sajnos jelentősen növeli az aranyér kialakulásának kockázatát.

Naponta legalább 1,5-2 liternyire lenne szükséged, ám fizikai és szellemi igénybevételtől függően ez a mennyiség akár a többszörösére is növekedhet.

Célszerű szénsavmentes ásványvizet vagy szűrt csapvizet tartanod a kezed ügyében, hiszen így nem feledkezhetsz meg hosszú órákon át a létfontosságú kortyolásról.

Könnyedén elkerülheted a kiszáradást, ha minden reggel eleve egy-két nagy pohár vízzel indítod a napot, aztán pedig egy palack vagy kulacs segítségével nyomon követed a fogyasztásod.

Akkor iszol eleget, ha a vizeleted már-már átlátszóan halványsárga lesz nap közben.

Mozdulj meg!

3/5 Mozdulj meg!

Az egészséges bélműködés biztosításához elengedhetetlen a rendszeres testmozgás

Amennyiben ezt ellustálkodod, a salakanyagok lassabban jutnak el a végbélbe. 

A belekben zajló erjedési folyamatok miatt így több mérgező vegyület keletkezhet a szervezetedben, ráadásul a nehezebb székletürítés a végbéltájékot is jobban megterheli.

Ne hagyd, hogy így legyen, mozogj naponta legalább egy félórát, és áldozz intenzívebb sportra heti másfelet! Egy ücsörgős napon pedig már egy rövid séta is csodát tehet az emésztéseddel.

Legyél türelmes!

4/5 Legyél türelmes!

Sokan a folyton rohanó ember betegségének tartják az aranyeret, hiszen napjaink tempójára igencsak jellemző, hogy gyorsan túl akarunk esni a székelésen.

Lehet, hogy az idő valóban pénz, ám semmi sem érhet annyit, hogy tönkretedd a szervezeted – legalább akkor legyen tehát egy kis nyugtod, amikor meglátogatod a mellékhelyiséget!

Ahelyett, hogy ilyenkor is a sikerre törekednél, inkább figyelj a szervezted jelzéseire.

Székelési inger jelentkezésekor ne a visszatartás legyen az első gondolatod, hanem a toalett megkeresése! Ha pedig „nem kell”, egyszerűen ne erőltesd.

Kiújulás ellen

5/5 Kiújulás ellen

Ha egyszer már szembesültél az  aranyeres panaszok gyötrelmeivel, a legijesztőbb pillanatokban valószínűleg ezerszer megfogadtad, hogy bármit megteszel, csak a vérzés és a fájdalom csillapodjon.

Amint javult a helyzet az emberek többsége megfeledkezik a kellemetlenségekről, nem törekszik az életmód változtatásra, így az aranyér az egyik leggyakrabban kiújuló egészségügyi problémának számít.

Még tünetmentes időszakban is vésd az eszedbe az említett tippeket, ha pedig mégis jelentkezik a baj, akkor habozás nélkül kezeld! Számos kúp és kenőcs között válogathatsz a patikákban.

Érdemes olyat kipróbálnod, ami gyulladás-, és fájdalomcsillapító, valamint érösszehúzó és fertőtlenítő hatású  összetevőket, például körömvirágot, aloe verát, teafaolajat, polikonadolt, tigrisfüvet, vagy édesgyökeret tartalmaz.

Krónikus, súlyos panaszok esetén pedig irány az orvos!