5 dolog, amit soha ne csinálj, ha másnapos vagy

Nagy Niki
Írta: ,
5 dolog, amit soha ne csinálj, ha másnapos vagy

Kép forrása: unsplash

A másnaposság igazi sokk a szervezetnek, ezért nagyon nem mindegy, hogyan hevered ki az előző este fáradalmait, ha felöntöttél a garatra. Ha úgy érzed, hogy kicsit túl sokat ittál, és most szenvedsz, akkor az alábbi dolgokról mindenképpen mondj le egy napra, akkor is, ha egyébként úgy érzed, jót tenne.

1. Kutyaharapást szőrével? Ne!

Régi népi hagyomány, hogy ha másnapos vagy, igyál még egy kicsit, és jobb lesz tőle – ezt nagyon maximum fesztiválokon tudjuk ajánlani, a hétköznapi életben ugyanis egyáltalán nem működik, sőt. A másnaposság technikailag az alkoholmegvonás tünete, és átmenetileg segíthet rajta, ha a szervezeted megkapja azt, amit kíván, de hosszú távon nagyon nem tesz jót neked. Az hagyján, hogy a szervezeted még nagyobb sokkba kerül, de ha mindig ezt csinálod, az függőséghez is vezethet. 

2. Ne menj edzeni!

Még ha nagyjából fittnek is érzed magad, a dehidratáltság, a fáradtság és a fejfájás mellett nem érdemes a szervezetedet azzal sokkolni, hogy mozogni indulsz. Ilyenkor még több vizet és elektrolitokat veszít, amit a már amúgy is vízhiányos szervezetednek sokkal nehezebb lesz pótolnod. Csak a saját dolgodat nehezíted meg azzal, ha még rá is edzel egy másnapra. 

3. Ne egyél nehéz kajákat!

Bár a szervezet ilyenkor általában zsíros, nehéz ételeket kíván, valójában rosszabbra számíthatsz, ha ilyen reggelit fogyasztasz, mintha megmaradnál az egészségesebb változatoknál.

A gyorséttermi reggelik, a zsírban tocsogó ételek ugyanis azt eredményezik, hogy még fáradtabb és nyűgösebb leszel, ugyanis a szervezetednek a maradék energiáját is az emésztésre kell fordítania.

Fogyassz inkább összetett szénhidrátban és fehérjében gazdag reggelit egy kiadós ivászat után!