Nagyon sokat számít! 5 ásványi anyag, ami a legtöbb ember szervezetében nincs jelen kellő mértékben

Írta: ,

A felgyorsult életvitel, a stressz és a kiegyensúlyozatlan étrend miatt gyakran megesik, hogy egy-egy vitamin vagy ásványi anyag elkezd kiürülni a szervezetünkből; ennek hiányát pedig hosszabb távon meg is érezzük. Ezért most összegyűjtöttük azokat az elemeket, amelyekből a legtöbben hiányt szenvednek, és azt is, ez pontosan milyen tünetekben mutatkozik meg.

Egy egészséges emberi szervezet körülbelül 150 gramm káliumot tartalmaz, a napi bevitel így 2-3 gramm körül alakul. Nagyon fontos szerepet tölt be az agy-, a vese-, a szív-, és az izomsejtek megfelelő működésében, hiánya pedig kellemetlen tünetekkel jár.

Amikor a kálium kiürül a szervezetedből, egy idő után azt tapasztalod, hogy az izmaid elgyengültek, és egyre fáradtabb vagy, de vérszegénység, erős fejfájás és furcsa szívdobogásérzés is társulhat mellé. Ha ennek szintje csökkenni kezd, a vércukorszinted is hasonlóan kezd alakulni, de például depressziót is előidézhet.

Ebben találod meg: érdemes minél több lazacot, csirkét, mandulát, avokádót, banánt és kókuszvizet fogyasztanod, hiszen ezek nagy mértékben tartalmazzák az ásványi anyagot.

Bár ez nem számít vitaminnak, attól még nagyon jelentős szerepe van az egészséged fenntartásában.

A rostok valójában növényi eredetű szénhidrátok, melyeket nem vagyunk képesek megemészteni, így a vastagbélben fejtik ki hatásukat.

Segítenek a víz megkötésében, az ételek felszívódásában és az emésztésben is. Nem véletlenül javasolják a rostokban gazdag étrendet, hiszen az anyagcserére is serkentően hat.

Ennek hiánya kellemetlen mellékhatásokkal jár: növeli a koleszterinszinted, lassítja a metabolizmust, ezáltal elhízást, vagy akár cukorbetegséget is okozhat! Naponta 20-40 gramm rostot kellene fogyasztanod.

Ezekben találod meg: érdemes búzakorpát, körtét, zöldborsót, mogyorót, zabpelyhet, diót és szárazbabot fogyasztanod.