Nagy tavaszi immunrendszer támogatás: 5 életmódtipp, hogy csökkentsd a betegségek esélyét

Szabó Erzsébet
Írta: ,

Élő példája vagyok annak, mennyire sokat számít az étkezés a betegségek elkerülését illetően: amióta megreformáltam a táplálkozásomat, legfeljebb egy gyenge náthát kaptam el, amit két-három nap alatt gyógyszerek nélkül kikezeltem. Ez egy óvodás gyermek mellett, illetve a korábbi tapasztalatok alapján számomra kiemelkedő eredmény. Sosem késő nekivágni az immunrendszer támogatásnak, hiszen nem egynapos folyamatról beszélünk – a haszon viszont hónapokon és éveken át kamatozik! (x)

1. Vesd be a jótékony probiotikumokat!

Mostanában nagyon érdekes dolgok derültek ki a bélflóráról, többek között az is, hogy a bélrendszerünk mikrobiomja közvetlen összeköttetésben van az agyunkkal és fordítva. Az új kutatások ugyanakkor arra is rávilágítottak, hogy a természet bölcsebb nálunk, és az általunk alkotott probiotikumoknál jóval hatékonyabbak azok a baktériumok, amiket fermentálással hívhatunk életre.

A jól ismert tartósítási eljárás során pontosan azok a baktériumok szaporodnak el, amik megerősítik, támogatják az egészséges bélflóra kialakulását és megtartását, márpedig az egészséges immunrendszer egyik kulcsa éppen az, milyen állapotban vannak a beleink.

Ahogy jön a jó idő, úgy egyre több zöldség és gyümölcs áll a rendelkezésünkre ahhoz, hogy mennyei fermentált finomságokat készítsünk és ezzel is alaposan megerősítsük szervezetünk védekező rendszerét!

pixelsaway/depositphotos.com

2. Illóolajos párologtatás és hidegpárásítás

A hideg pára sokat segíthet, ha szeretnéd az átmeneti szezonban is távol tartani magadtól a légúti megbetegedéseket. Erre a célra a legjobbak a fiziológiás sóoldatot párologtató készülékek, ugyanis a hideg pára sokkal többet tud segíteni a köhögéscsillapításban. Jó ötlet lehet fertőtlenítő hatású illóolajokat is párologtatnod, ilyen például az eukaliptusz, a levendula és a teafaolaj.

Ha mégis elkaptál egy légúti megbetegedést és hurutosan köhögsz, akkor az átvészelésben a külsődleges kezelés is számít. A különféle mellkas bedörzsölők illóolajtartalmuknak köszönhetően izomlazítóak, nyugtatják a hörgőket, így éjszakára bizonyulnak jó választásnak: elősegítik a nyugodt alvást. Nappal viszont nem érdemes gátat szabni a köhögésnek, hiszen ez az ösztönszerű reflex elősegíti a váladék kiürülését, ezáltal pedig a gyorsabb gyógyulást.

Bien tipp:

Amennyiben nappal és este is alkalmazható nyákoldó szert keresel, érdemes olyan borostyánlevél hatóanyagút keresned, amely egyszerre oldja a nyákot, gyulladáscsökkentő, görcsoldó és köhögéscsillapító is.

Ilyen a Prospan® szirup, amely az egyedülálló borostyánlevél kivonatának köszönhetően megkönnyíti a hurut felköhögését azáltal, hogy fellazítja a letapadt nyákot.

 

 

3. Immunrendszer támogató fűszerek

A változatos fűszerezés nem csupán az ízlelőbimbóinknak tesz jót, hanem az immunrendszerünknek is. Számos csodálatos, különleges ízvilágú fűszer és gyógynövény áll a rendelkezésünkre ahhoz, hogy a lehető legváltozatosabb formában színesítsük a segítségükkel az ételeinket. A teljesség igénye nélkül remek immuntámogató a gyömbér, a fokhagyma, a szegfűszeg, a fahéj, a kurkuma és a kakukkfű is. Ha az immunrendszer támogatása a célod, akkor használj minél több fűszert, friss fűszernövényt, hagymafélét a főzés során és bátran próbálj ki új ízeket!

belchonock/depositphotos.com

4. Sokkal több gyümölcsöt és zöldséget egyél!

Számos vizsgálat alátámasztotta már, hogy hiába is alacsonyabb egy gyümölcs, vagy egy zöldség vitamintartalma, utóbbiakra egész másként tekint a szervezet, mint a különféle, általunk megalkotott multivitaminokra. Talán nem meglepő, de előbbieket könnyebben felismeri és jobban is hasznosítja. Ugyanakkor segíthetnek a különféle vitaminok az immunrendszer támogatását tekintve, de nem csodaszerek.

Az emésztésed, bélrendszered egészsége szempontjából is nagyon lényeges, hogy elegendő rostot vigyél a szervezetedbe, már pedig a magas gyümölcs- és zöldségfogyasztás összeköti a kellemest a hasznossal. Arról nem is beszélve, hogy ha többet fogyasztasz ezekből az élelmiszerekből – helyettesítve ezzel a feldolgozott alapanyagokat – a strandszezonig még gond nélkül leadhatsz pár kilót.

magone/depositphotos.com

5. Több idő a szabadban

Sokszor azért gyenge az immunrendszerünk, mert nem vagyunk eleget a szabadban, ami nem túl meglepő a hideg hónapokban. Sokan szeretnék azt hinni, hogy a kevés kint töltött idő segít megelőzni a betegségeket, de ennek éppen az ellenkezője igaz. A szabadban töltött idő remek immunrendszer támogató, feltéve persze, hogy az időjárásnak megfelelően öltözöl fel.

Ha esetleg arra is rá tudod venni magadat, hogy sportolj odakinn, akkor úgy erősítheted az immunrendszeredet, hogy még az állóképességedet is növeled. Ehhez érdemes időnként némi szaunázást beiktatnod, ami még a méregtelenítést is fokozza.

grki/depositphotos.com

 

* A Prospan® szirup és csepp borostyánlevél száraz kivonatát tartalmazó, vény nélkül kapható gyógyszerek.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

Fókuszban

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

3 óriási tévhit a hurutos köhögéssel kapcsolatban

Okos tetőablak: együtt a kényelem és a funkció