Mit tegyél, ha nem fogyni, hanem hízni szeretnél?

Írta: ,

Nem mondunk újat azzal, hogy a fogyás témája hihetetlenül népszerű: a TV, a magazinok, a fórumok és a személyes beszélgetések is tele vannak a legújabb fogyókúra tippekkel. Mindig mindenki a fogyás titkát keresi, hiszen a legtöbbünk szívesen leadna pár kilót – igen ám, de vannak, akik nem fogyni, hanem éppen hízni szeretnének! Ők is ugyanolyan gátlásosak lehetnek, mint a fogyni vágyók, és a ruhavásárlás nekik sem egy gyalog galopp. De hogyan érdemes nekikezdeni a hízókúrának?

Miért sovány valaki? Kép forrása: tumblr, desvre

1/4 Miért sovány valaki?

Erre többféle magyarázat is lehetséges, de hogy csak egy párat említsünk: például a soványság lehet alkati adottság, amikor valaki a felmenőitől örökli a vékony géneket. Biztosan a Te ismeretségi körödben is van olyan, akinek legszívesebben nehezéket raknál a zsebébe szeles időben – de nincs min csodálkozni, hiszen ilyen volt az anyukája és a nagymamája is.

A soványság hátterében még az is állhat, hogy az illetőnek túl gyors az anyagcseréje, tehát bármennyit eszik, nem hízik, hiszen nincs rá idő.

Ezen kívül az is előfordulhat, hogy valakinek egy adott élethelyzetben a túl sok stressztől nincs étvágya, alig eszik, így nagyon lefogy.

De nézzük meg, mikor is érdemes megfontolni a hízókúra elkezdését!

Mikortól kellene hízni és miért? Kép forrása: tumblr, netzflackern

2/4 Mikortól kellene hízni és miért?

A BMI index jó kapaszkodó lehet, az interneten jó pár kérdőív fellelhető, amellyel kiszámolhatod a sajátod. A szakértők szerint, ha a végeredmény kevesebb 18,5-nél, akkor megvan az ítélet: híznod kellene, mert túl vékony vagy.

Jó tudni, hogy akárcsak a túlsúly, a túlzott soványság sem normális állapota a szervezetnek, ezért érdemes a végleteket kerülni, és megtalálni az arany középutat.

Ha nem is a szépség, de legalább az egészség miatt: kórosan soványan ugyanis előfordulhat, hogy fáradékonyabb vagy, esetleg könnyebben meg is betegedhetsz.

Mit egyen, aki hízni szeretne? Kép forrása: bonappetit.com

3/4 Mit egyen, aki hízni szeretne?

Sokan gondolják, hogy aki hízni szeretne, annak milyen könnyű és irigylésreméltó a dolga, hiszen csak tömnie kell magát finomabbnál-finomabb falatokkal. A hízókúra azonban nem egyenlő az ész nélküli gyorséttermi falásokkal, hiszen az így feljövő plusz kilókat és a vele együttjáró narancsbőrt senki se fogja szeretni. Aki hízni szeretne, annak pontosan olyan fix stratégiát kell felállítania és következetesen betartania, mintha a fogyás lenne a cél. Az első és legfontosabb szabály például a rendszeresség: egyél naponta ötször, nem sokat, de tápláló, egészséges ételt, azaz ne zsírban/cukorban tocsogó menüt. Sokan ajánlják, hogy érdemes savanyúságot és/vagy citrusfélét tartalmazó, savanykás italokat inni, mert ezek étvágyfokozó hatással bírnak. Ha komolyan gondolod a hízókúrát, és nem szeretnél egymagad boldogulni, keress fel egy táplálkozási szakértőt, aki segít neked összeállítani a megfelelő étrendet.

Mit edzzen, aki hízni szeretne? Kép forrása: popsugar.com

4/4 Mit edzzen, aki hízni szeretne?

Az étkezésnél nem állhatunk meg, a vágyott alak érdekében sportolni is szükséges – hiszen az edzés amellett, hogy formálja a testet, kiváló éhségnövelő módszer is.

Heti 2-3 alkalommal 45 perc súlyzózás javasolt, kis ismétlésszámokkal. Ez jobbat tesz a hízni vágyóknak, mintha aerobikra mennének vagy futnának.

Ha viszont úgy érzed, hogy a fenti törekvéseid ellenére se híztál egy dekát se, akkor fordulj orvoshoz, és kérd ki a véleményét!