Milyen vitaminokat érdemes ősszel szedni?

Írta: ,

Ahogy egyre jobban haladunk az őszbe, úgy bukkan fel egyre több vírus és baktérium, amik fenyegetik a szervezetünket. Sajnos az őszi fáradtság okán nehéz elkerülni a megbetegedést, főként, ha nem táplálkozunk egészségesen és változatosan. Azonban, mivel sokan nem tehetik meg, hogy naponta többször is friss zöldséget, tápanyagokban gazdag magvakat és húsokat vegyenek magukhoz, így elkerülhetetlen, hogy az immunrendszernek plusz segítségre legyen szüksége. Ma már számtalan táplálékkiegészítőként funkcionáló vitamin és ásványi anyag kapható az üzletekben, azonban ezek közül néhány hosszútávú szedését és túlzásba vitelét egyetlen orvos vagy szakértő sem javasolja! Általában minden terméken fel van tűntetve, hogy milyen időszakosan szabad csak szedni az adott készítményt. Most azokat a vitaminokat gyűjtöttük össze, melyek ősszel sokat lendíthetnek az egészségünk megőrzésen, s melyek szedése nem okoz problémát, akár hosszabb távon sem!

D-vitamin

1/5 D-vitamin

Sokan nem gondolnák, hogy az immunrendszerünknek ősszel a D-vitaminpótlásra van a legnagyobb szüksége.

Pedig a hirtelen bekövetkezett napfény hiányából fakadóan nem jutunk akkora D-vitamin adaghoz, mint nyáron, így a szervezet a raktárakból vonja ki, ami gyengeséggel, csontfájdalommal és fáradékonysággal is járhat.

Nélkülözhetetlen, hogy ebben az időszakban minél több D-vitamint juttassunk a szervezetünkbe, amit, ha az étkezéseinkkel nem tudunk teljesíteni, érdemes lehet táplálékkiegészítő formájában pótolni!

C-vitamin

2/5 C-vitamin

Talán nem is kell részletezni, hogy mekkora szükségünk van a C-vitaminra, amit már jóval könnyebben pótolhatunk étkezésekkel is, hiszen a legtöbb zöldségben és gyümölcsben megtalálható.

Ha mégis úgy érezzük, szükségünk van egy kis plusz erősítésre, rengeteg hatóanyag tartalmú készítmény található, a 100mg-os verziótól egészen az 1000mg-ig.

A C-vitamin fogyasztását nem lehet túlzásba vinni, ugyanis a felesleges mennyiséget a szervezet egyszerűen kilöki az első adandó alkalommal, lényegében a vizeletürítések során.

Szépségvitaminok

3/5 Szépségvitaminok

Ezekben a kis csodaszerekben számtalan olyan vitamin és ásványi anyag megtalálható, melyre a szervezetnek időről-időre szüksége lehet.

Többségük ugyan a bőr, köröm és haj erősítéséért felel, valójában remek immunerősítő hatásuk is van, hiszen, ha ezeknek a területeknek a szükségleteit biztosítjuk, akkor az összes többi plusz, amit étkezésünkkel beviszünk, azonnal hasznosulni tud.

Amire ügyelni kell, hogy ezek szedését általában pár hónapnál tovább nem javasolják, és az áruk is jóval borsosabb, mint az egyszerű vitaminoké.

Legtöbbjükben található A-, C-, E-, és D-vitamin, illetve cink és más ásványi anyagok.

Csipkebogyó kapszula

4/5 Csipkebogyó kapszula

Igazából ez is hasonló, mint a C-vitamin, csak ez teljes mértékben természetes alapanyagokból készült verzió, és ráadásul E-vitaminban is gazdag.

A csipkebogyó köztudottan remek immunerősítőnek számít, mindamellett segít a gyulladások csökkentésében, és a koleszterinszint normalizálásban is.

Nem mellesleg zsírégető hatása is bizonyított, így akár az edzésekhez is remek kiegészítésnek számíthat.

Mivel természetes alapanyagú, így szedése általában nincs időkorláthoz kötve, de néha egy pár hetes szünetet azért nem árt tartani két kúra között!

Gyömbér kapszula

5/5 Gyömbér kapszula

A gyömbér úgy él a köztudatban, mint remek libidónövelő csodaszer, pedig ennél jóval több.

Tény ugyan, hogy fokozza a vágyat és a teljesítőképességet a férfiaknál, azonban szedésével az immunrendszerünket is megerősíthetjük, ráadásul elbúcsúzhatunk a haspuffadástól, görcsöktől és gyulladásoktól is!

Nem csak ősszel érdemes egy-egy gyömbér kapszula kúrát tartani, de tavasszal is, mikor a téli megterheltség után jól jön a plusz energia!

Mivel ez is szintén természetes alapanyagú, így nem kell félni az alkalmazásától, de a szedési javaslatot mindenképpen tartsuk be!