Mentális kifáradás? Ezzel az 5 módszerrel legyőzheted

Írta: ,

Szinte biztos, hogy neked is ismerős az érzés, amikor hosszú távon (napokig, hetekig, neadj’isten hónapokig) fáradtnak, letargikusnak, unottnak és kiégettnek érzed magad. Tagadhatatlan, hogy ebből a szempontból nagyon sokat számít, mit eszel, mennyit mozogsz, és alszol-e eleget, ha azonban mindezekben tudatos vagy, és mégis kiülnek rád a fenti tünetek, egy más szinten gyökerezhet a probléma – a mentális kifáradás életed minden területére negatív hatással lehet, de az alábbi módszerek segíthetnek legyőzni!

Mit gondolsz, az alábbiak közül melyik járul hozzá a mentálisan stabilabb naphoz?

  • Ha későn kelsz fel sok-sok szundi után, kávézol, de nem reggelizel, vagy cukorban bővelkedő étellel indítod a napod, miközben tragédiákról olvasol a napi hírekben,

VAGY

  • picit korábban felkelsz, átnyújtóztatod a tested valami kellemes zenére, tápláló és finom reggelit eszel, mellé egy finom smoothie-val.

A reggel kulcsfontosságú a napunk további alakulását tekintve. Minden nap adaptálj egy új jó szokást a reggeli rutinodba (ne vállald túl magad, egyszerre csak egy változtatást csinálj!), és meglátod, már ezeknek az apróságoknak is hatalmas hatása lesz a mentális állapotodra.

Hajlamosak vagyunk olyan dolgokból is lelkiismereti kérdést csinálni, amelyeknek nincs hatalmas jelentősége.

Ha például nem akarsz addig hazaindulni az irodából, amíg be nem fejezel egy adott feladatot – holott nem sürget senki –, azzal csak sanyargatod magad.

Minden feladat megvár, ezért menj haza nyugodt szívvel a barátodhoz, családodhoz, akik feltöltenek, így másnap újult erővel és még fókuszáltabban ugorhatsz neki annak a feladatnak.

Tudd, hogy semmi sem kötelező, és néha bátran engedj a kísértésnek, amely felé a szíved húz.