5 dolog a menstruációs görcsökről, amit minden nőnek tudnia kell

Zabolai Margit
Írta: ,
5 dolog a menstruációs görcsökről, amit minden nőnek tudnia kell

Tudjuk, hogy nem a legkellemesebb téma, és lehet, hogy azt a 3-7 napot leszámítva nem is akarsz gondolni se rá, de életünk nagy részében érint bennünket, úgyhogy ideje tisztázni néhány tényt, és úrrá lenni azokon a fránya menstruációs görcsökön.

Óvatos mozgás

Lehet, hogy úgy érzed, a székedből sem kelnél ki legszívesebben, de egy kis mozgás nem csak a görcsöket lazítja el, de abban is segít, hogy gyorsabban kiürüljön a szervezetedből, aminek ki kell.

Persze, nem kell most nekiállnod maratont futni, de egy könnyed kocogás, vagy akár egy laza séta is segíthet, a jóga is kiváló, nem beszélve a szexről!

Persze vannak, akik ezeken a napokon ódzkodnak a testiségtől – ha te is közéjük tartozol, akkor ne erőltess semmit – de ha mindketten benne vagytok a dologban, akkor dobjatok egy törülközőt az ágyra, és hagy szóljon!

A szex oldja a görcsöket, elősegíti a dopamin termelését, így minden szempontból jót tesz most neked.

Amit kerülj el

Hőhullámok, hangulatingadozás, fáradtság – ha mindez nem lenne elég, még a görcsök is kínoznak.

Van, akit jobban, van, akit kevésbé érintenek, de a menstruáció időszakában, különösen a legelső napokon, valószínűleg senki nem az élete legjobb formáját hozza.

A görcsöket a méh összehúzódása okozza, ami olyan erős lehet, hogy időnként akár a méh véráramlását is megakaszthatja.

Mindennek a tetejében, bizonyos élelmiszerek még erősíthetik is a görcsöket: a koffein, a só, a zsír és az alkohol ilyenkor nem a barátaid, jobb elkerülni őket, ha nem akarod még rosszabbul érezni magadat.