Te szoktál hízni a menstruációd előtt? Ezek lehetnek az okai!

Írta: ,

Egyénfüggő, kit mennyire visel meg a menstruációja: vannak, akik ugyanúgy élik a mindennapjaikat, mintha mi sem történt volna, mások ágynak dőlnek és alig tudnak felkelni. Ennek megfelelően nem egyforma az sem, mennyi plusz szalad fel ránk, illetve, hogy ez a hízás a menstruáció előtti, vagy éppen alatti időre tehető. Az biztos, hogy némi súlyingadozással mindenki számolhat a hónap ezen részén, sőt, akár 3 kilót is felszedhetünk. Mi állhat a jelenség mögött?

Valóban többet eszel

Az első és egyben legnyilvánvalóbb oka a súlygyarapodásnak az, hogy ilyenkor tényleg többet eszel. Sokan eleve nyűgösebbek a nehéz napok környékén, és inkább a kevésbé egészséges, kalóriadús fogások, édességek után nyúlnak. Ez az ovuláció idején részben ösztönszerű, hiszen a szervezetünk arra készül, hogy megtörténik a fogantatás, márpedig az utódnak nem lehet elég korán tartalékolni. A későbbiek folyamán inkább valamilyen nyomelem, ásványi anyag hiánya állhat a háttérben. Ahhoz ugyanis, hogy ténylegesen megjöjjön a vérzésed, nagyon sok bonyolult folyamatnak kell lejátszódnia a szervezetedben, és mindennek klappolnia kell odabenn.

Gondolj csak bele! Ha a stresszes időszak során teljesen normális, hogy kimarad a vérzésed, akkor nem meglepő, hogy a szervezeted őrült nassolásra kényszerít, ha például vas-, vagy éppen magnéziumhiánnyal küszködsz.

A nagyobb étvágy részben tehát normális, és ha a hónap többi napján kompenzálod megfelelő étkezéssel, illetve ideális mennyiségű mozgással, akkor nem leszel minden menstruációd után kövérebb, mint voltál. Azonban, ha erre az egyensúlyra és a megfelelő táplálkozásra nem ügyelsz kellőképpen, annak több kiló plusz lehet a vége.

A másik gyakori oka az ilyenkor szokásosnak tekinthető túlevésnek a fáradtság.

A bonyolult hormonális folyamatok ugyan láthatatlanok, de sok energiát elvesznek a szervezettől.

Rossz minőségű, nyugtalan alváshoz vezethetnek, de önmagukban is csapolhatják az energiakészleteidet. Ami biztos, hogy ha fáradt vagy, akkor nem csak nyűgös leszel, hanem próbálod pótolni a hiányzó energiát, nyilván extra kalória formájában. Bár a tested egy kicsit becsap ezzel, minden esély megvan rá, hogy te is automatikusan a finomított szénhidrátokhoz, az édességekhez, péksüteményekhez, és persze a szintén energiát adó, koffeinben dúskáló italokhoz nyúlsz. Ugye nem kell mondani, hogy ez sok-sok plusz kalóriát jelent?