Memóriatuning és immunerősítés természetesen

Írta: ,

Már délben kókadozol, és nagyon nehezen megy a koncentrálás? Állandóan gyötör a fáradtság? Akkor valószínűleg az energiatartalékaid igencsak fogyóban vannak, ami elég nagy baj az influenzaszezon előtt! Ha szükséged van egy kis plusz löketre a tanuláshoz, vagy szeretnéd megerősíteni az immunrendszered, olvass tovább!

Persze a kimerültségnek több oka is lehet – például nem alszol eleget, vagy a munkád miatt egész nap stresszelsz – , a végeredmény ugyanaz: ólmos fáradtság, memóriazavar, koncentrációs problémák, és szinte borítékolható, hogy lassan egy betegség is ágynak dönt. Hallottál már az apiterápiáról? A mézzel és a méhészeti termékekkel való gyógyítást hívják így – mivel szinte minden fontos ásványi anyag és vitamin megtalálható a mézben, érdemes kúraszerűen is használnod.

Ásványi kincs

A mézben van kalcium, réz, vas, magnézium, mangán, foszfor, kálium, nátrium, cink, kis mennyiségben pedig a B-vitaminok és C-vitamin is. Minél sötétebb a méz színe, annál több ásványi anyagot tartalmaz. Mivel tele van glükózzal és fruktózzal, fogyókúra alatt csak reggel, és akkor is mértékkel fogyaszd a mézes finomságokat. Cukorbetegek pedig mindenképpen konzultáljanak az orvosukkal a fogyasztás előtt!

Harcol érted

A méz szuper baktériumölő, vírusellenes és gombairtó hatása is van. A náthás betegségek megelőzésére is szuper, de ha már megfáztál, akkor a lábadozás időszakában is segítségedre lehet, mert energizál. Kimerültség esetén gyorsan regenerál, sőt alvászavarok helyrehozásában is segít. A legbiztosabb védelem érdekében kombináld a mézet méhpempővel, virágporral és propolisszal! A méhpempőben található 10 HDA sav növeli a szervezet ellenálló képességét, a virágpor gazdag A-, K- és C- vitaminokban, a propolisz pedig azáltal erősíti az immunrendszered, hogy serkenti az antitest képződést a szervezetedben.

Méz-tippek:

  • Hurutos köhögésre: készíts 2 kiskanál szárított kakukkfűből tehát, és ha kihűlt, tegyél hozzá 2 kiskanál mézet. Igyál naponta három bögrével belőle.
     
  • Száraz köhögésre: készíts hársfa-kamilla keverékből teát. Legalább 15 percig áztasd a gyógynövényeket, majd ha langyos, tegyél hozzá jó sok mézet.
     
  • Idegességre, nyugtalanságra, álmatlanságra: készíts citromfű-kamilla-levendula teát, de levendulából nagyon keveset tegyél bele, hogy ne legyen keserű. Tegyél hozzá sok mézet!
     
  • Fáradtságra, koncentrációzavarra: forrázz le egy ág friss mentát, vagy 2 kiskanál szárított mentát. Áztasd 5 percig lefedve, utána tegyél hozzá egy filter zöld teát, és még legalább 5 percig hagyd állni. Keverj hozzá 2 kanál mézet.

A munkában is támogat

Ha gyengének érzed magad, vagy kifejezetten nehezen tudsz összpontosítani, akkor szintén számíthatsz a méz jótékony hatásaira. Emeli a szellemi teljesítőképességet, és megelőzheted vele az idegrendszeri problémákat, amelyek 30 éves kor után jelentkezhetnek. Ha szellemileg egy kis támogatásra van szükséged (vizsgáznod kell, sok a munkád, előadásra készülsz), akkor kúraszerűen fogyaszd a mézet.

Sőt, ha a karácsony előtti hajrában extra energiára lenne szükséged, a méz mellett méhpempőt és ginzenget is fogyassz: a méhpempő az immunrendszer erősítése mellett serkenti az agyműködést és javítja a memóriát, a ginzeng pedig plusz energiát ad a leghajtósabb időszakban is.

Ezekhez az értékes összetevőkhöz egyébként már ampulla formájában is hozzájuthatsz, amellyel egyszerűen turbózhatod fel az immunrendszered és a memóriád – napi 1-2 ampullával sokat tehetsz az egészséged és szellemi frissességed érdekében!