Melyik a jobb? Hideg vs. meleg vizes zuhany

Írta: ,

Ki ne szeretne egy hosszú, stresszes nap után beállni a zuhany alá? Egészségügyi szempontból viszont kifejezetten nagy különbség van aközött, hogy ilyenkor a hideg vagy a meleg vizet részesíted előnyben!

Mentális frissítő Kép forrása: homedit.com

1/5 Mentális frissítő

Bármennyire is kellemetlennek tűnik a hideg vizes zuhany gondolata, valójában rengeteg pozitív hatást gyakorol a testedre.

Ha az utolsó öt percben hűvösebbre állítod a fokozatot, azzal garantáltan felfrissíted a szervezeted és a gondolkodásodat.

Ráadásul még a kedvedre is pozitív hatással lehet! Ezáltal ugyanis stimulálod a testedben található antidepresszáns hormonokat, amelyek segíthetnek elűzni a borongósabb hangulatot.

Ez pedig kifejezetten jól jön az őszi-téli időszakban!

Jeges szépség Kép forrása: moviespix.com

2/5 Jeges szépség

A szépségápolásban is nagy segítséget nyújthat, ha időnként ráveszed magad egy néhány perces hideg zuhanyra.

Ez ugyanis pozitív hatással van a hajadra: hidratálja a hajszálakat és ellenállóbbá tesz a töredezéssel szemben.

Sőt, szakértők szerint akkor is érdemes kipróbálnod, ha ősszel erőteljesebben hullik a hajad, hiszen ezt is képes lecsökkenteni.

Emellett puhább lesz a bőröd, és még az immunrendszered is megerősödik – ezáltal kevésbé leszel hajlamos a megfázásokra.

Edzés utáni relaxálás Kép forrása: missis.bg

3/5 Edzés utáni relaxálás

Szerencsére nem kell végleg lemondanod a meleg vizes zuhanyokról, hiszen ennek is számtalan előnye van.

Egy kiadós edzés után például sokan javasolják, hogy vegyél egy forró fürdőt, ez ugyanis ellazítja a megdolgoztatott izmaidat.

Ráadásul lecsökkenti a duzzanatokat, így akkor is érdemes melegre csavarnod a fokozatot, ha esetleg megsérültél torna közben – így gyorsan lecsillapíthatod a fájdalmat.

Stressz ellen Kép forrása: theultralinx.com

4/5 Stressz ellen

Ha megfáztál – ami ebben az időben egyáltalán nem meglepő – és nehezen kapsz levegőt az orrodon, irány a forró víz! A felcsapódó gőz szuper segítséget nyújthat abban, hogy kitisztítsd a légutadat, és ne csak a szádon tudj oxigénhez jutni.

Szintén érdemes beugranod a kádba egy fontos megbeszélés vagy vizsga előtt.

Kutatások ugyanis bebizonyították, hogy a meleg víz megnövelheti az oxitocin szintedet, és csökkentheti az idegességet. Így pedig nem csak friss és üde leszel, de a stressznek is búcsút mondhatsz egy kis időre!

Mindkettőből egy kevés

5/5 Mindkettőből egy kevés

Persze nem muszáj beszállnod a kádba, és elejétől a végéig egy hőmérsékleten zuhanyozni. 

Nyugodtan választhatod akár a váltófürdőt is, ami lényegében azt jelenti, hogy egy ideig meleg, aztán hideg vízben tisztálkodsz. Ennek is számos pozitív hatása van: serkenti az anyagcserét, és segít abban, hogy ellenállóbb legyen a szervezeted a bacilusokkal szemben.

Ha pedig hosszú ideje küzdesz a narancsbőrrel, feltétlenül próbáld ki ezt a módszert.

Számos felmérés bebizonyította ugyanis, hogy a váltófürdő beindítja a vérkeringésed, amely segíthet elhalványítani ezt a problémát.