Meglepő módszerek, amelyek segíthetnek leszokni a cigiről

Írta: ,

A dohányzás könnyen függőséget okozhat, amitől aztán nem könnyű megszabadulni. Lehet, hogy egy ideig élvezed, úgy érzed, nem is lennél meg nélküle, ha jobban átgondolod, rájöhetsz, hogy ha leteszed a cigit, nem csak pénzt takaríthatsz meg, de az egészséged és a jövőd érdekében is sokat teszel. Ha úgy érzed, már mindent megtettél, mégsem sikerült leszokni, próbáld ki a következőket! Apróságoknak tűnhetnek, mégis nagyon hatásosak.

1/5 Gondold át, miért cigizel

Nagyon sokan vannak olyanok, akik azért próbálnak leszokni a cigarettáról, mert tudják, így egészségesebbek lehetnek.

Ez azonban gyakran kevésnek bizonyul, nem elég motiváló tényező. Van egy sokkal jobb módszer arra, hogyan is közelítsük meg a témát: gondold át, mikor és miért cigizel.

Amikor buliban vagy és iszol? Amikor ideges és feszült vagy? Akkor első lépésben a kiváltó tényezőt kell megszüntetni.

Fogyassz kevesebb alkoholt és próbáld meg életedből kiiktatni a stresszt, így biztos, hogy nem fogod annyira kívánni a cigarettát sem.

Rágcsálj valamit Kép forrása: playbuzz.com

2/5 Rágcsálj valamit

Segíthet a leszokásban vagy legalábbis csökkentheted vele a naponta elszívott cigaretta mennyiségét, ha rászoksz a rágógumira. Ezt nem csak mi állítjuk, egy 2010-es tanulmány is bizonyította.

Cigarettafüggő önkénteseknek 24 óra cigimentes időszak után adtak rágógumit és azt tapasztalták a szakemberek, hogy csökkentette az alanyoknál az elvonási tüneteket. Lehetőség szerint válaszd a cukormentes verziót, így még többet tehetsz az egészséged érdekében.

Kísérletezhetsz továbbá egy másik opcióval is, ha cigarettát kívánsz, kortyolj egyet a melletted lévő vízzel teli palackból, ez is csökkentheti a dohány és nikotin iránti vágyadat, ráadásul a folyadékbevitel egészséges is.

Tölts több időt gyermekekkel Kép forrása: just---breathe.tumblr.com

3/5 Tölts több időt gyermekekkel

Egy érdekes megoldás, amivel elterelheted a figyelmedet a cigarettáról, ha sok időt töltesz gyermekekkel.

Látogasd meg azokat a barátaidat, akiknek nemrég született babája, biztosan nagyobb lesz a vágyad aziránt, hogy megölelgesd a kicsit, minthogy elszívj az udvaron egy cigarettát.

A nikotin nagyjából három nemdohányzó nap után ürül ki a szervezetből, ezért a függőknek ez az időszak a legnehezebb.

Épp ezért az elvonási tünetek jelentkezésekor érdemes beiktatnod egy gyermekes hétvégét, amikor néhány napig csak a kicsik társaságát élvezed. Ez segíthet átlendülni a holtponton és hamar túlleszel a nehezén.

4/5 Hordj szép ruhákat

Igazán ötletes megoldás lehet a leszokás elősegítésére, ha ebben a nehéz időszakban a legszebb ruháidban jársz. Hogy miért?

Gondold csak át, biztosan szeretnéd, hogy a méregdrága blúzod és az elegáns szoknyád cigifüstös legyen? Ugye hogy nem?

A cigarettaszagot nagyon hamar átveszik a ruhák, a bútorok és az autód is, eltüntetni pedig nagyon nehéz. Épp ezért ne kockáztass, lepd meg magad egy trendi ruhadarabbal és aznap ne cigarettázz!

Hidd el, a ruhád és a környezeted is hálás lesz érte, később pedig te magad is.

Használj telefonos applikációkat Kép forrása: carbonthrust.tumblr.com

5/5 Használj telefonos applikációkat

Ma már szinte mindenre létezik okostelefonos applikáció, így természetesen a leszokás elősegítésére is kifejlesztettek néhányat. Ne félj tőle, nem számít ritkaságnak, ha valaki ezt veszi igénybe, hogy leszokjon.

Ha letöltesz egy ilyen alkalmazást, akkor könnyedén számon tarthatod, hogy egy nap pontosan mennyit szívtál el, hogy haladsz a célod elérésében és azt is kiszámolja neked, hogy épp mennyi pénzt spóroltál meg. Ez igen motiváló, nem igaz?



Appok iOS-re és Androidra:

Livestrong MyQuit Coach

Quit Smoking