Megelőzheted a másnaposságot, szakértők szerint - Trükkök előtte, közben és utána

Nagy Niki
Írta: ,
Megelőzheted a másnaposságot, szakértők szerint - Trükkök előtte, közben és utána

Kép forrása: unsplash

A másnaposság megelőzésére a legegyszerűbb módszer nyilvánvalóan az, ha nem iszol – de abban meg mi a szórakoztató? Ha legurítanál egy-két (négy-öt) italt a barátokkal, ne fogjon vissza a félelem a másnaptól – ezek a praktikák szakértők szerint tökéletesen bejönnek, és megmenthetnek a másnaposságtól.

Mielőtt iszol

Szedj multivitamint!

Nagy mítosz, hogy a másnaposság elsősorban a dehidratációról szól – ugyanúgy azzal is probléma van, hogy a szervezetedben oxidatív stressz és gyulladások jelennek meg, amit antioxidánsokkal ki lehet védeni. Így, ha tudod, hogy kirúgsz este a hámból, aznap vegyél be multivitamint, vagy egyél-igyál antioxidáns tartalmú élelmiszereket és italokat. 

Egyél előtte!

Mindenki tudja, hogy éhgyomorra sokkal jobban üt a pia, ezt pedig azért általában meg szeretnénk előzni. Senki nem akar puffadt és hasfájós lenni egy görbe estén, de az sem jó, ha nem eszel semmit – jöhetnek a kicsit nehezebb ételek, amelyek még nem okoznak gyomorfájást, de már eltelítenek, és megakadályozzák, hogy az alkohol nagyon gyorsan felszívódjon a szervezetedben.

Ivás közben

Hidratálj!

Lehet, hogy a szervezet kiszáradása nem az egyetlen oka a másnaposságnak, de azért nagyon keményen hozzátesz, éppen ezért nagyon fontos, hogy minél több vizet igyál, miközben alkoholizálsz. Ideális ilyen szempontból alkoholnak például a vodkaszóda, vagy a fröccs, mert mindegyikhez már alapból jár egy kis víz, így biztosan nem felejtesz majd el hidratálni. Bár az igazság az, hogy egy-egy fröccsnél azért több vízre lenne szükséged ahhoz, hogy megúszd a komoly másnapot.

A sportital is a barátod!

Ha nem megy a vízivás, akkor próbáld ki az olyan sportitalokat, amelyek nemcsak hidratálnak, de az elektrolitraktáradat is feltöltik, és ez nagy segítség, tekintve, hogy ezek alkoholfogyasztás közben kimerülnek. Ha kettőnél többet iszol, a harmadik mindig egy sportital legyen, vagy gyakorlatilag bármi, amiben elektrolitek vannak.

Ne cigarettázz!

Kutatások kimutatták, hogy azok a diákok, akik cigiztek az alkoholivás mellett, sokkal rosszabbul érezték magukat, mint azok, akik csak ittak. Amíg a többiek kimennek, inkább kérd ki a következő sportitalodat, másnap meg fogod köszönni.

Ne igyál ész nélkül lefekvés előtt!

Fontos, hogy hidratálj, de túlzásba is lehet vinni: ha egész éjszaka nem ittál vizet, akkor ne lefekvés előtt tíz perccel guríts le egy litert, mert az megzavarja az alvásodat, ami megint csak ahhoz vezet, hogy a másnaposság rosszabbodik. A túl sok víz extra stresszhatásként éri a testet, és pont az ellenkezőjét fogod elérni vele, mint amit szerettél volna.

Sötétíts be a szobában!

Bár az alvástól nem lesz jobb a másnap, az alváshiánytól lehet rosszabb, éppen ezért, ha későn (vagy korán, attól függ, honnan nézzük) érsz haza, mindenképpen csinálj sötétet a szobádban, és minimalizáld azt, ami megzavarhat alvás közben. Sokat számít ilyenkor a testednek, hogy mennyire tudja kipihenni magát, és még akkor is jobban érzed majd magad, ha ugyan kevesebbet alszol, de azt legalább zavartalanul.

Másnap

Reggelizz jól!

És rendelj spenótos omlettet sajttal, sültkrumplival, és narancslével. Furcsán hangozhat, de a tojás például segít lebontani az alkoholt, a narancslé pedig segít egy kicsit felébredni és magadhoz térni akkor is, ha nagyon kemény volt az előző éjszaka. Arról nem is beszélve, hogy hidratálsz, ami másnap is kifejezetten fontos.

Fókuszban

A légúti hurut lehetséges színei - Melyik, mit jelent?

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz

Hogyan „kozmetikázzuk” meg egyedül a kutyusunkat? 5 lépéses útmutató

Egészség és életmód

A légúti hurut lehetséges színei - Melyik, mit jelent?