Magas húgysavszint? 7 hatékony táplálkozási tanács

Sándor Alexandra
Írta: ,
Magas húgysavszint? 7 hatékony táplálkozási tanács

A húgysav – vagy más néven ureasav – határérték fölötti szinte arról árulkodik, hogy felborult az egyensúly a szerveztedben. Amennyiben hosszú időn keresztül fennáll ez az állapot, akár súlyos betegség, például köszvény is lehet a következménye. Szerencsére azonban van rá mód, hogy az orvosod utasításainak betartása mellett, egészséges étrend segítségével helyrebillentsd a dolgot!

Vigyázz az édességekkel!

A kukoricasziruppal édesített, készen kapható cukorkák, sütemények és kekszek egyébként sem túl egészségesek, de magas húgysavszint esetén sajnos még rosszabb hatással vannak a testedre.

A mesterséges fruktóz ugyanis növeli a diabétesz, a vesebetegség, a köszvény és az alkoholizmusra való hajlam kockázatát, a vércukorszint „hintáztatásának” révén pedig állandó rossz közérzetet eredményezhet.

Minél több C-vitamin

Az erős antioxidánsként viselkedő C-vitamin a húgysav egyik leghatékonyabb természetes „ellensége”.

Amennyiben gondoskodsz róla, hogy mindennap legalább 3-400 mg kerüljön belőle a szervezetedbe, hozzájárulhatsz az ureasav szintjének csökkentéséhez.

Próbáld meg zöldségekből és gyümölcsökből fedezni a szükséges mennyiséget, de ilyen dózishoz már étrend-kiegészítők is szükségesek lehetnek – persze, csakis az orvosoddal történő egyeztetést követően!