Magas húgysavszint? A 7 leghatékonyabb táplálkozási tipp, amivel megelőzhető

Sándor Alexandra
Írta: ,
Magas húgysavszint? A 7 leghatékonyabb táplálkozási tipp, amivel megelőzhető

Kép forrása: pexels

A húgysav – vagy más néven ureasav – határérték fölötti szinte arról árulkodik, hogy felborult az egyensúly a szerveztedben. Amennyiben hosszú időn keresztül fennáll ez az állapot, akár súlyos betegség, például köszvény is lehet a következménye. Szerencsére azonban van rá mód, hogy az orvosod utasításainak betartása mellett, egészséges étrend segítségével helyrebillentsd a dolgot!

Vigyázz az édességekkel! Kép forrása: unsplash

A kukoricasziruppal édesített, készen kapható cukorkák, sütemények és kekszek egyébként sem túl egészségesek, de magas húgysavszint esetén sajnos még rosszabb hatással vannak a testedre.

A mesterséges fruktóz ugyanis növeli a diabétesz, a vesebetegség, a köszvény és az alkoholizmusra való hajlam kockázatát, a vércukorszint „hintáztatásának” révén pedig állandó rossz közérzetet eredményezhet.

Igyál sok vizet! Kép forrása: unsplash

Amennyiben magas a húgysavszinted, elengedhetetlen, hogy naponta legalább 3,5 liter vizet kortyolj el. Ez első látásra iszonyú soknak tűnhet, hiszen a legtöbb ember általában még feleennyit sem iszik meg.

Ha azonban hozzászoktatod magad a rendszeres iszogatáshoz, vagy eleve úgy indulsz el otthonról, hogy egy nagy üveg szénsavmentes víz lapul a táskádban, meglátod: könnyedén lecsúszik ez a mennyiség is!

Fókuszban

Ideje lenne mindenkinek áttérni! Az NKM E-számla jó a környezetnek, az ügyfélnek és most a kórháznak is

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv