Magas húgysavszint? A 7 leghatékonyabb táplálkozási tipp, amivel megelőzhető

Sándor Alexandra
Írta: ,
Magas húgysavszint? A 7 leghatékonyabb táplálkozási tipp, amivel megelőzhető

Kép forrása: pexels

A húgysav – vagy más néven ureasav – határérték fölötti szinte arról árulkodik, hogy felborult az egyensúly a szerveztedben. Amennyiben hosszú időn keresztül fennáll ez az állapot, akár súlyos betegség, például köszvény is lehet a következménye. Szerencsére azonban van rá mód, hogy az orvosod utasításainak betartása mellett, egészséges étrend segítségével helyrebillentsd a dolgot!

Minél több C-vitamin Kép forrása: pexels

Az erős antioxidánsként viselkedő C-vitamin a húgysav egyik leghatékonyabb természetes „ellensége”. Amennyiben gondoskodsz róla, hogy mindennap legalább 3-400 mg kerüljön belőle a szervezetedbe, hozzájárulhatsz az ureasav szintjének csökkentéséhez.

Próbáld meg zöldségekből és gyümölcsökből fedezni a szükséges mennyiséget, de ilyen dózishoz már étrend-kiegészítők is szükségesek lehetnek – persze, csakis az orvosoddal történő egyeztetést követően!

Zellermag-kivonat

Hallottál már róla, hogy a zellermag a magas húgysavszint és a köszvény egyik legrégebbi természetes gyógymódja? Sőt, reuma és porckopás kezelésére is eredménnyel használják.

A zeller ugyanis gyulladáscsökkentő és antioxidáns anyagokat rejt, emellett vízhajtó hatásáról is ismert. Ezen kívül alkalmas az álmatlanság, a stressz és az idegrendszeri bántalmak enyhítésére is. Rágcsáld nyersen, párolva vagy fogyaszd étrend-kiegészítőként!

Fókuszban

5+1 dolog, amit minden nőnek tudnia kell a bankkártyákról

Milyen magnéziumsót érdemes választani? Nem mindegy!

Készpénzes vagy? 5 ok, amiért ezentúl kártyával kellene fizetned

Egy hétig csak bankkártyával fizettem! Ezekre a felismerésekre jutottam

5 hatalmas tévhit a bankkártyákkal kapcsolatban – Te is bedőltél ezeknek?

Minden, amit az enyhe hibrid technológiáról érdemes tudni - enyhén szólva menő

Zöld rendszám és hibrid autó? Amit a zöld rendszámról tudni kell

Miért segíthet a magnézium a stresszes időszakokban?