Magas húgysavszint? A 7 leghatékonyabb táplálkozási tipp

Sándor Alexandra
Írta: ,
Magas húgysavszint? A 7 leghatékonyabb táplálkozási tipp
A húgysav – vagy más néven ureasav – határérték fölötti szinte arról árulkodik, hogy felborult az egyensúly a szerveztedben. Amennyiben hosszú időn keresztül fennáll ez az állapot, akár súlyos betegség, például köszvény is lehet a következménye. Szerencsére azonban van rá mód, hogy az orvosod utasításainak betartása mellett, egészséges étrend segítségével helyrebillentsd a dolgot!
Vigyázz az édességekkel!

A kukoricasziruppal édesített, készen kapható cukorkák, sütemények és kekszek egyébként sem túl egészségesek, de magas húgysavszint esetén sajnos még rosszabb hatással vannak a testedre.
A mesterséges fruktóz ugyanis növeli a diabétesz, a vesebetegség, a köszvény és az alkoholizmusra való hajlam kockázatát, a vércukorszint „hintáztatásának” révén pedig állandó rossz közérzetet eredményezhet.

Igyál sok vizet!

Amennyiben magas a húgysavszinted, elengedhetetlen, hogy naponta legalább 3,5 liter vizet kortyolj el. Ez első látásra iszonyú soknak tűnhet, hiszen a legtöbb ember általában még feleennyit sem iszik meg.


Ha azonban hozzászoktatod magad a rendszeres iszogatáshoz, vagy eleve úgy indulsz el otthonról, hogy egy nagy üveg szénsavmentes víz lapul a táskádban, meglátod: könnyedén lecsúszik ez a mennyiség is!