5 mag és csonthéjas, amit fogyassz gyakran – Betegségek tucatjait előzi meg

Kató Iringó
Írta: ,
5 mag és csonthéjas, amit fogyassz gyakran – Betegségek tucatjait előzi meg

Közkedvelt magok közül válogattunk és hoztunk nektek 3+2-t, melyeket érdemes sűrűn rágcsálnotok.

Mogyoró

Mit kell róla tudni? A mogyoró szintén értékes tápanyag, hiszen magas a vitamin és ásványi anyag tartalma: sok B1-vitamin, B2-vitamin, E-vitamin, kálium, cink, magnézium, réz és mangán található benne.

Milyen jótékony hatása van? Kolin tartalma révén a mogyoró hozzájárulhat az agy egészséges működéséhez, illetve pozitív hatással van a vérnyomásra, az emésztésre, valamint csökkentheti a vér koleszterin szintjét is.

Hogyan fogyasszuk? Például nyersen – ám azt vegyük figyelembe, hogy könnyen avasodik -, pörkölve, őrölve is alkalmazhatjuk, sőt, napjainkban már kapható már belőle készült olaj is.

Napraforgómag

Mit kell róla tudni? A napraforgómag esszenciális olajakat tartalmaz, vitaminokban és ásványi anyagokban is bővelkedik, többek között rengeteg E-vitamin, B1-vitamin, B9-vitamin (folsav), kalcium, magnézium, kálium, szelén, réz, cink és vas van benne.

Milyen jótékony hatása van? A napraforgómag segíthet elkerülni a szív-és érrendszeri betegségek kialakulását, csökkentheti a koleszterin szintet, illetve a légzőszervek működésére is kedvezően hat.

Hogyan fogyasszuk? Legjobb, ha nyersen fogyasztjuk a napraforgómagot, de kapható belőle készült tea is, melyet szintén fogyaszthatunk jótékony hatásai miatt.