Lélegezd karcsúra magad! Egyszerű légzőgyakorlat a pluszkilók ellen

Írta: ,

A fogyás titka nem csak az étkezésben rejlik. Bármilyen hihetetlennek is tűnik első olvasatra, a fizikai létezés legelemibb összetevőjével, nevezetesen a levegővétellel is fogyni lehet. Légzésre fel!

Figyelted már, milyen a légzésed? Mennyire hosszú, mennyire mély? Minőségi, éltető légzéssel tengeted a mindennapjaid vagy csak felületesen pihegsz, olykor még szaggatottan, visszatartva is? Legtöbbünk bele sem gondol ebbe, hiszen az élet alapja, hogy levegőt veszünk, nincs is természetesebb annál, mint hogy be- és kilélegzünk. Nem mindegy azonban, hogyan.

Ha megfelelő légzéstechnikákat alkalmazol, egyensúlyba kerülsz önmagaddal, harmóniába hozod a szervezeted működését. Ha pedig megvan az egyensúly, a testednek nincs szüksége „kompenzáló” pluszkilókra, vagyis megszabadul tőlük. Ennek eléréséhez természetesen kitartásra és rendszeres gyakorlásra lesz szükség. Ne várj rögtön csodát, ez nem az egyhetes jojó-diéta, hanem egy minőségi, mélyreható és tartós változás.

0. lépés

Most állj le egy pillanatra minden tevékenységeddel, hunyd le a szemed és csak kezdd figyelni, ahogy az orr előtti térből belélegzel, és ugyanoda visszaengeded az elhasznált levegőt. Aki ideges, aprókat, felszínesen és ritmustalanul lélegzik, aki nyugodt, lassan, mélyen, egyenletesen. Ez persze pillanatnyi állapotunktól is függ, de mindenkinek van egy alapvető légzésminősége és légzésritmusa, ami tudatos odafigyeléssel és gyakorlással javítható. Minél magasabb szintre lépsz a légzésedben, minél mélyebb és teljesebb lesz, annál közelebb kerülsz az ideális testsúly eléréséhez és megtartásához!

A helyes, tudatos légzés elsajátításával számos előnyre teszel szert: javul az emésztésed, a keringésed, nő a vitalitásod, erőteljesebb lesz a méreganyag-kiválasztásod, erősíted az immunrendszert és az idegrendszered is kiegyensúlyozódik. Mindezekkel összefüggésben a test beindítja a fogyást, optimalizálja az anyagcsere-háztartást, így könnyen elérhetővé válik az álomtestsúly. Ha a kézzelfogható test mögé nézünk, az energiatesten keresztül is hozzájárul a karcsúsodáshoz, hiszen tisztítja az energiapályákat, megszabadítva a fizikai testben felgyülemlett lerakódásoktól, elakadásoktól, amelyek miatt a szerveid nem tudják optimálisan ellátni funkciójukat, és összességében diszharmóniát okoznak. Ne feledd, a pluszkilók valójában valamiféle diszharmónia megnyilvánulásai!

Mélyhasi légzés, avagy 3 percig csak te és a légvételed

  1. Ülj kényelmes törökülésbe vagy a sarkaidra.
  2. Húzd ki magad, engedj szabad utat a légzésednek: ne rogyjon össze a gerinc, gördítsd hátra a vállakat!
  3. Tedd mindkét tenyered a köldökre.
  4. Hunyd le a szemed, és puhán szívd be a levegőt. Figyeld, ahogy lassan, egyenletesen áramlik egészen a köldökig, megemelve a tenyered.
  5. Engedd körkörösen tágulni a hasfalad, mintha egy lufit fújnál fel: a derekadba, hátulra is jusson levegő!
  6. A hosszú, puha kilégzésnél a köldök a gerinc felé mozdul könnyedén, természetesen.
  7. Végezd 2-3 percig, lehetőleg ne tarts szünetet a ki- és belégzés között, had áramoljon! A belégzés ugyanolyan hosszú, mint a kilégzés, a gyakorlat előrehaladtával egyre hosszabb és mélyebb – engedd, hogy beálljon magától.
  8. A végén figyeld meg, hogyan hat rád a gyakorlat, mi változott a légzésedben.

A hasi légzéskor a hasi szerveket mintegy átszellőztetjük, friss vérrel töltjük fel, serkentve az emésztést és az anyagcserét, lepergetve a súlyfölösleget.

Tipp: Ha még nem teszed, kezdj el jógázni. Ahogy gyakorolsz és fejlődsz mind a fizikai gyakorlatokban (ászanákban), mind a légzőgyakorlatokban, úgy kúszik be észrevétlenül az életedbe minden jótékony hatásával együtt, és teszi egyre jobbá, egyszerűbbé és harmonikusabbá mindennapjaidat. Kihat az élet minden területére, így az étkezési szokásaidra és testsúlyodra is. Lélegezz jól, és ints búcsút a súlyfeleslegnek egyszer és mindenkorra!