A 10 legfontosabb jóga-póz és jelentésük

Szőke Angéla
Írta: ,

Ha még nem vagy profi jógázó, vannak bizonyos alap-pózok, amiket érdemes megtanulni annak érdekében, hogy az órán és otthon is magabiztosan tudj mozogni. Hihetetlen, de több, mint háromszáz jóga-póz, azaz ászana (testtartás, ülés) létezik. Az ászana szanszkrit szó és stabil pózt, illetve kényelmes elhelyezkedést jelent. Ha megtanulod a tíz legfontosabb jóga-pózt és minden nap gyakorlod őket, 5-10 belégzéssel, remek alapot teremtesz magadnak a jóga magasabb szintjének eléréséhez. Ha akad egy olyan ászana, amit nem tudsz végrehajtani, ne csüggedj, hanem nyugodtan hagyd ki. A jóga lényege a befelé fordulás és elmélyülés, ezért mindig figyelj a tested jelzéseire és csak annyit és úgy mozogj, ahogy jólesik. Nézzük, melyik a tíz legfontosabb jóga-póz és mit jelentenek.

Ma már mindenki tudja, mi a plank, hiszen ez a rendkívül hatékony erősítő gyakorlat nagyon elterjedt.

Egyensúlyérzékünket fejleszti, illetve a légzéstechnikát is. Ügyelj arra, hogy a vállaid minél távolabb legyenek a füleidtől és a hátad végig egyenes maradjon.

A Háromszög egy remek álló-póz, amely kinyitja a tüdőt, nyújtja a derekat, erősíti a lábat és tónusossá varázsolja az egész testet.

Egyik kezeddel fogd meg a bokád, sípcsontod vagy a térded, a másikkal pedig nyúlj az ég felé. Fejeddel kövesd a nyújtózó kezet.

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba