A 10 legfontosabb jóga-póz és jelentésük

Szőke Angéla
Írta: ,

Ha még nem vagy profi jógázó, vannak bizonyos alap-pózok, amiket érdemes megtanulni annak érdekében, hogy az órán és otthon is magabiztosan tudj mozogni. Hihetetlen, de több, mint háromszáz jóga-póz, azaz ászana (testtartás, ülés) létezik. Az ászana szanszkrit szó és stabil pózt, illetve kényelmes elhelyezkedést jelent. Ha megtanulod a tíz legfontosabb jóga-pózt és minden nap gyakorlod őket, 5-10 belégzéssel, remek alapot teremtesz magadnak a jóga magasabb szintjének eléréséhez. Ha akad egy olyan ászana, amit nem tudsz végrehajtani, ne csüggedj, hanem nyugodtan hagyd ki. A jóga lényege a befelé fordulás és elmélyülés, ezért mindig figyelj a tested jelzéseire és csak annyit és úgy mozogj, ahogy jólesik. Nézzük, melyik a tíz legfontosabb jóga-póz és mit jelentenek.

A Hegy póz minden álló póz alapja. Megtanít arra, hogyan vesd meg a lábad és érezd a földet alatta. Nem sima “állás”, sokkal több ennél.

Állj a lábfejed összezárva, feszítsd ki és nyomd le a bábujjakat, a felsőtested pedig húzd felfelé. Figyelj a légzésedre és összpontosíts.

Ez a póz az egész testet nyújtja és erősíti. Állj négykézlábra úgy, hogy a csuklód a vállad alatt, a térded pedig a csípőd alatt legyen.

A sarkad maradjon a földön, a csípőd pedig told hátra úgy, hogy a karod végig nyújtva maradjon. 5-8 mély belégzésig tartsd a pózt.

 

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba