Koronavírus: Enyhébbek a betegség tünetei, ha erős az immunrendszer - 4 tanács az immunrendszer turbózására

Szirák Viki
Írta: , Frissítve:

Sokan abba a tévhitbe ringatják magukat, hogy a koronavírus kifejezetten csak az idősebb korosztályra veszélyes, mindenki más inkább klasszikus influenzaként éli meg (vagy még úgy sem). Ennek a mítosznak nem szabad bedőlni! Teljesen egyénfüggő, mennyire erősek a tünetek, de egy biztos: ha gyenge az immunrendszered, legyen szó bármilyen betegségről, az nagyobb eséllyel dönt le a lábadról. Ez alól pedig a koronavírus pláne nem kivétel, ezért ideje, hogy megerősítsd az immunrendszered az alábbi bizonyított módszerekkel!

Ha valamikor, akkor most aztán tényleg nagyon sokat nyom a latban, hogy mit eszel. Hiába egyszerű megoldás konzervekből bespájzolni, és tésztát enni minden nap, hiszen azt könnyedén össze lehet dobni vacsorára, az immunrendszeredet nagyban gyengíti a helytelen étkezés.

Épp az kéne most, hogy minél inkább alacsony zsírtartalmú, növényi-alapú étrendet tarts.

Az immunrendszered ugyanis a fehérvérsejtekre támaszkodik, amelyek azokat az antitesteket termelik meg, amik képesek felvenni a harcot a baktériumokkal, vírusokkal és egyéb kórokozókkal. Ha több zöldséget eszel, több vitamint juttatsz be a szervezetedbe, ezzel egy ütemben pedig kevesebb zsírt.

Utóbbi kutatások szerint csökkentheti a fehérvérsejtek ellenálló képességét, ezért első körben a legegyszerűbb, amit megtehetsz magadért, az, ha több zöldséget és gyümölcsöt vásárolsz otthonra!

Bizonyos vitaminok rendkívül hatékonyak abban, hogy erősebbé tegyék a testünk ellenálló képességét. Számos dietetikus véli úgy, hogy a legnagyobb immunrendszer erősítő a C-vitamin. Ha ennek szintje nagyon alacsony a szervezetedben, könnyebben leszel beteg, és lassabban sikerül meggyógyulnod.

Nem feltétlenül étrendkiegészítőhöz kell nyúlni, ha ezt szeretnéd a szervezetedbe juttatni, hiszen több gyümölcsben is megtalálható magas mértékben: ilyen a narancs, grapefruit, eper, mandarin, valamint zöldségek közül a spenót, brokkoli és a kel.

A C-vitamin mellett a B6-vitamin is segíthet erősíteni az ellenálló képességedet, ehhez csirkét, tonhalat és lazacot érdemes fogyasztani, valamint csicseriborsót. A harmadik vitaminunk a listán pedig az E-vitamin, ami egy erőteljes antioxidáns, és segít a testednek felvenni a küzdelmet a fertőzésekkel szemben.  Ez szintén megtalálható a spenótban, valamint a diófélékben, magvakban is.

Legolvasottabb cikkek

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Fókuszban

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!