5 jel, hogy komoly vitaminhiányban szenvedsz

Írta: ,

Homályos a látásod? Nem biztos, hogy szemüvegre van szükséged, lehet, hogy csak több sárgarépát kéne enned! Elképzelhető, hogy egészségügyi problémáid hátterében egészen egyszerű okok bújnak meg. Ahhoz ugyanis, hogy megőrizd egészségedet és a szervezeted megfelelően működjön, fontos, hogy elegendő tápanyaghoz juttasd minden nap. Talán elsőre nem tűnik olyan nagy dolognak, pedig manapság a feldolgozott élelmiszereknek köszönhetően sokan szenvednek a vitaminhiányban, mely akár komolyabb betegségekhez is vezethet. Ismerd fel a tüneteket!

Száraz szemek, homályos látás, hámló, száraz bőr, hasmenés. Ezek a tünetek mind-mind A-vitamin hiányra utalhatnak.

Kutatások szerint azt már az ókori egyiptomiak is felismerték, hogy a farkasvakság, vagy más néven éjszakai vakság kezelhető lehet azzal, ha több májat fogyasztunk.

Az A-vitamin a zsírban oldódó vitaminok közé tartozik. Fontos szerepet játszik a növekedésben és fejlődésben, a látásban, valamint az immunrendszer és a bőr védelmében. Emellett ösztönzi az egészséges sejtek termelődését, ezáltal elősegíti a sebgyógyulást is.

Rendkívüli ránctalanító hatása miatt már a kozmetikai ipar is előszeretettel alkalmazza a különböző termékeknél.

Ha pótolni szeretnéd az A-vitamin készleteidet, fogyassz minél több sütőtököt, sárgarépát, tojássárgáját, lazacot, spenótot, sárgadinnyét, vagy belsőséget.

Kutatások szerint a C-vitamin hiánynak szerepe lehet a depresszió kialakulásában, emellett olyan problémákat is okozhat, mint fogínygyulladás, véraláfutás, orrvérzés, ínyvérzés, magas vérnyomás, renyhe sebgyógyulás, és izomgyengeség.

A jó hír az, hogy napi egy narancs segíthet az itt felsorolt betegségeket távol tartani.

A C-vitaminban lévő antioxidánsok megóvhatnak az olyan betegségektől is, mint a szívbetegség, a rák, az asztma vagy a nátha.

Ahhoz, hogy megakadályozd a vitaminhiányt, az Institute of Medicine napi 75 milligramm C-vitamin bevitelt ajánl a nők számára, és 90 milligrammot a férfiak számára.

Ennek érdekében fogyassz minél több citrusfélét, zöld leveles zöldségeket, epret, paradicsomot, kivit, és burgonyát.